בארץ

בשורה לבעלי רישיון נשק: זה השינוי שייקצר לכם את הזמנים

בישראל קיים מחסור חמור במטווחים, מה שמקשה על ישראלים רבים בעלי רישיון נשק לבצע מטווחי רענון. במטרה לשפר את זמני ההמתנה, במשרד לביטחון לאומי קיימו יום עיון מיוחד עבור יזמים המעוניינים לפתוח מטווחים באופן פרטי
מערכת ice |  1
מטווח (צילום תומר נויברג פלאש 90)
בעקבות פרוץ המלחמה (ובעידוד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר), ישראלים רבים בחרו להוציא רישיון לקבלת נשק לשימוש אישי. הבעיה: בישראל יש מחסור חמור במטווחי ירי (כ-65 בלבד), ולא כולם פתוחים לכלל הציבור. במטרה לשפר את זמני ההמתנה בתור למטווחים, במשרד לביטחון לאומי קיימו היום (שלישי) יום עיון מיוחד עבור יזמים המעוניינים לפתוח מטווחים באופן פרטי.
יום העיון, בהובלת אבישי לדאני, מנהל מדיניות הרגולציה במשרד לביטחון לאומי, התמקד בתנאי הרישוי השונים להקמת מטווחים. גיא דוננפלד, מנכ"ל איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים ומהנדס העיר דימונה, סיפר כי לצורך הקמת מטווח יש צורך הן בהיתר בניה והן ברישיון עסק, ופירט את השלבים השונים לעמידה בתנאי כדי לעמוד ברגולציה.
דוננפלד הסביר כי קיים קושי רב במציאת מקומות בהם ניתן לקיים מטווח רענון. עוד הוסיף: "כשמתכננים עיר, אין ייעוד קרקע ספציפי למטווח. פעמים רבות רשויות רואות במטווח מטרד משום שהוא מייצר רעש, ריח, אדי עופרת וכו'. לכן, בהליך כזה של רישוי למטווח, מומלץ לעבוד מראש בשיתוף פעולה צמוד מול הרשות המקומית".
כמו כן, במהלך יום העיון נשאו דברים גם נציגים של משרד העבודה, המשטרה והרשות לכבאות והצלה, אשר פירטו את התנאים הדרושים כדי לעמוד בדרישות הרישוי לפתיחת מטווח ואת הדרכים בהם ניתן להתמודד עם הרגולציה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש דאגות
    בן 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוסיף למעגל עוד מאות אלפי רישיונות זה מבורך אבל הכי קל. איפה הממשלה עוזרת לפתוח עוד מתקני קליעה? בנתיים היום עיון היה רק לספר ליזמים כמה זה קשה בלי לתת אף מענה אמיתי לבעיה. זה הכל היה כסתוח זול. ר' בין גביר, עשיתה וי על הרישיונות אבל אתה שולח אזרחים הביתה שעלולים (בשוגג) לגרום ליותר נזק. המלצה מהלב- "המתחיל במצווה אומרים לו גמור" ועדיף לפני שזה יתפוצץ לכולנו בפרצוף.
    סגור