השוק

זינוק של 11% במחירי פוליסות ביטוח הרכב: זו הסיבה להתייקרות

אתר Wobi מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2024 בביטוח הרכב וחושף כי מתחילת השנה מחירי פוליסות ביטוח הרכב צמחו ב-9%. נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi : "עלייה זו נחשבת לשולית בהתייחס לעליית מדד המחירים לצרכן. יחד עם זאת מגמת גניבות הרכבים נמשכת ומשפיעה על מחירי פוליסות ביטוח הרכב"

מערכת ice |  1
טרייד-אין (צילום shutterstock)
Wobi, אתר להשוואה וקניית מוצרי ביטוח, מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2024 בביטוח הרכב (מקיף + חובה). המדד כולל ניתוח ביג דאטה של כלל הפוליסות המבוטחות דרך Wobi, בין הצעות של 10 חברות ביטוח שונות, ובודק את תנודות המחירים בהן. על פי הבדיקה המעמיקה שנערכה במחלקת המחקר והאנליזה ב-Wobi, מתחילת השנה טיפסו מחירי פוליסות ביטוח הרכב ב-9%. 
העלייה הריאלית, אשר מתחשבת בעליית מדד המחירים לצרכן, עומדת בפועל על 5%. בהשוואה לשנה שעברה, מחירי פוליסות ביטוח הרכב עלו ב-11%. מדובר בעלייה שבהתאמה לעליית מדד המחירים לצרכן עומדת בפועל על 7%, דבר המצביע על מגמת עלייה מתמשכת במחירי פוליסות הביטוח בשנים האחרונות.
בהסתכלות על נתוני הרבעון השלישי של שנת 2024, ניתן להבחין כי מחירי פוליסות הביטוח עלו ב-1.5%. העלייה במחירי פוליסות הביטוח נובעת ממספר גורמים, שחלקם נובעים מאירועים חיצוניים ומהשפעות כלכליות כלליות. סיבה ראשונה מתקשרת לעליית מדד המחירים לצרכן.
מדד המחירים לצרכן עלה ב-1.5% ברבעון הנוכחי והוביל לעלייה ישירה במחירי פוליסות הביטוח בשל העלות הכוללת של השירותים והסחורות המשפיעים על תחום הביטוח. שנית, מדובר בעלייה החדה בגניבות הרכב בישראל. 
בהשוואה לרבעון הראשון של השנה חלה עלייה של 7% בגניבות רכבים ברבעון השני של השנה, כאשר גידול זה משלים עלייה דרמטית של 47% מאז פרוץ המלחמה ברבעון הרביעי של 2023. יחד עם זאת, בהשוואה לרבעון השני ב-2023 ניתן לראות דווקא ירידה של 21% בגניבות, אשר נובעת בעיקר מהשפעות המלחמה.
הפערים בין חברות הביטוח עדיין גדולים, כאשר הפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה השנייה עומד על  כ- 510 שקלים והפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה האחרונה (היקרה ביותר) עומד על  כ- 4,082 שקלים. 
נתון מעניין במיוחד הוא שכמות פוליסות הביטוח שנדרשו במיגון ירד מ-20% ל-17% מהפוליסות. חשוב לציין, כי כאשר בודקים הצעות מחיר מומלץ לבדוק את נושא המיגון שיכול להגיע למאות ואף אלפי שקלים רבים. לפי מדד Wobi, בעוד בחלק מהרכבים נרשמה עלייה דרמטית ברבעון השלישי של שנת 2024, אשר מגיעה גם ל- 20% ומעלה, ישנם רכבים בהם נרשמה דווקא ירידה. 

(צילום: באדיבות אתר Wobi)
נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi: "ניתן לראות כי מחירי פוליסות ביטוחי הרכב נמצאים בתקופה של התמתנות לאחר העליות המשמעותיות של השנתיים וחצי האחרונות. אמנם מחירי פוליסות ביטוחי הרכב ממשיכים לעלות במעט, אך עלייה זו נחשבת לשולית בהתייחס לעליית מדד המחירים לצרכן. יחד עם זאת מגמת גניבות הרכבים נמשכת ומשפיעה על מחירי פוליסות ביטוח הרכב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא עושים ביטוח מקיף
    בארי 10/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה ממומנת על ידיי חברות הביטוח
    סגור