מדדים ומחקרים

ביטוחי הרכב בישראל יורדים במחיר: זה מה שעליכם לדעת

מדד Wobi מאי 2024: נמשכת הירידה במחירי פוליסות ביטוח הרכב, מחירי פוליסות ביטוח הרכב ירדו בחודש מאי ב-0.5%, זאת לאחר שבחודש שעבר (אפריל) נרשמה ירידה של 1%, מתחילת שנת 2024 עלו מחירי הביטוח בכ-4.5%, כאשר הביטוח המקיף עלה בכ-6.5% מחודש מאי 23 עלו מחירי הביטוח בכ-19%, והביטוח המקיף עלה בכ- 25%
מערכת ice | 
טרייד-אין (צילום shutterstock)
Wobi, אתר להשוואה וקניית מוצרי ביטוח, עורך מדי חודש את מדד מחירי ביטוחי הרכב (מקיף +חובה). המדד כולל ניתוח ביג דאטה חודשי של כלל הפוליסות המבוטחות דרך Wobi, בין הצעות של 10 חברות ביטוח שונות ובודק את תנודות המחירים בהן.
מבדיקה שנערכה במחלקת המחקר והאנליזה ב-Wobi, עולה כי מחירי פוליסות ביטוח הרכב ממשיכים לרדת זאת כאשר בחודש מאי נרשמה ירידה של 0.5% במחירים. כזכור, בחודש שעבר (אפריל) נרשמה ירידת המחירים הראשונה מזה שנתיים וחצי והיא עמדה על 1%. כעת מסתמן כי מגמה זו נמשכת. מאז מאי 23 עלו מחירי ביטוח הרכב בכ-19% ומחירי הביטוח המקיף ב- 25%, ומאז תחילת שנת 2024, עלו המחירים הביטוח בכ-4.5% ומחירי המקיף בכ-6.5%.

הפערים בין חברות הביטוח עדיין גדולים, כאשר הפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה השנייה עומד על כ- 699 שקל והפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה האחרונה (היקרה ביותר) עומד על כ-4,911 שקל
נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi: "זה החודש השני ברציפות בו אנו מזהים ירידה במחירי פוליסות ביטוח הרכב. על אף שקשה להעריך בשלב זה אם מדובר במגמה, אנו משייכים את ירידת המחירים לירידה בכמות תאונות הדרכים. לאור השונות הגדולה במחירים בין החברות, בדגמים השונים והפרופילים השונים, המלצתנו היא לבצע השוואה ולבחון היטב את תנאי הפוליסה המוצעת. בדרך זו ניתן לחסוך עד אלפי שקלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה