משפט

דרמה ברשות המסים: עובדי המכס שובתים, איך זה יפגע בכם?

לאחר הרצח במעבר אלנבי, עובדי המכס פתחו בעיצומים עם טענות שהועלו הן מצד ההסתדרות, המצביעות על חששות ביטחוניים, ומצד משרד התחבורה, המדגיש את הדרישות הכספיות של העובדים
מערכת ice | 
מכס (צילום פלאש 90/ משה שי)
בוקר יום רביעי התעורר לתסיסה במעברים ניצנה ונהר הירדן, כאשר עובדי המכס פתחו בעיצומים. השביתה מתרחשת כחודש לאחר הפיגוע המזעזע במעבר אלנבי, בו נרצחו שלושה ישראלים, ויוצרת סיכון ממשי לזרימת הסחורות ממצרים ומירדן לישראל. טענות שהועלו הן מצד ההסתדרות, המצביעות על חששות ביטחוניים, ומצד משרד התחבורה, המדגיש את הדרישות הכספיות של העובדים.
על פי YNET, כעת, הסחר במעברים נפגע משמעותית. במעבר ניצנה, שבו בדרך כלל עוברות כ-35 משאיות ביום, ובנהר הירדן, שבו מספר זה מגיע לכ-70, כעת כמעט ואין סחורות נכנסות. למעשה, רק משאיות מסוימות, שאינן מצריכות שיקוף, מצליחות לעבור, בעוד שאר הסחורות עם נהגים זרים מסורבות כניסה. המצב הנוכחי מדגיש את המתיחות הגוברת במעברים, שמעוררת חששות לגבי ההשלכות הכלכליות של השביתה.
בתוך כך, משרד התחבורה מנסה להפעיל את המעברים באמצעות חיילים, בתגובה לפגיעה הקשה בשירותי המכס. למרות שהשביתה הוגדרה כשביתה "איטלקית", יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי, ציין במכתב דחוף שנשלח למנהל רשות המיסים כי המצב בשטח מצריך הכרה בעובדים כבעלי מקצועות ביטחוניים. הוא הזהיר מפני ההסלמה בטרור והפגיעות הפוטנציאליות בעובדים, שנמצאים בסיכון גבוה.
הדרישות לביטחון ולשיפור התנאים של עובדי המכס לא התקבלו בברכה במשרד התחבורה. בכירים במשרד טוענים כי השביתה נובעת במידה רבה מדרישות כספיות ולא מתוך דאגה כנה לביטחונם של העובדים. לדבריהם, המצב הנוכחי גורם לפגיעה קשה בכלכלה הישראלית, במיוחד בעיתות מלחמה, והם מדגישים את הצורך להפסיק את השביתה בהקדם.
לסיכום, השביתה במעברים לא רק מעידה על מתיחות פנימית בין עובדים למעסיקים, אלא גם על הצורך החיוני בשדרוג האבטחה ובתנאים עבור עובדי המכס. השאלה האם מדובר בדרישות ביטחוניות או כספיות תמשיך להעסיק את הצדדים, אך ההשפעות על הכלכלה הישראלית והביטחון האישי של העובדים כבר כאן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה