משפט

ביהמ"ש בצעד חריג: אישר עסקה של 100 מיליון שקל על סמך טיוטה

בית המשפט המחוזי שבתל אביב, אישר לאחרונה בצעד חריג על אכיפת עסקת מכר וקומבינציה בהיקף של כמאה מיליון שקל על סמך זיכרון דברים וטיוטה שכלל לא נחתמה על ידי שני הצדדים | כל הפרטים
מערכת ice | 
בית משפט השלום תל אביב-יפו (צילום Magma Images)
בית המשפט המחוזי בתל אביב בראשות השופט גלעד הס, הורה לאחרונה על אכיפת הסכם מכר והסכם קומבינציה במתחם חזק בתל אביב, בשווי למעלה מ-100 מיליון שקל, בהתבסס על טיוטת הסכם בלתי חתומה וזיכרון דברים שנחתם בתחילת המשא ומתן. השופט קבע כי: "הצדדים נקטו בצעד שאינו שגרתי... אך יש בו ללמד על רצינות ונכונות שני הצדדים להתקשר בעסקה".
בין אנשי העסקים, להב לוי ודוד סיני, נחתם זיכרון דברים המפרט את העסקה, שבה לוי רוכש במזומן כשליש מהקרקע, וסיני מקבל 48% מהדירות שייבנו. לוי שילם מקדמה של 200,000 שקל, אך לא רשם הערת אזהרה בזמן. לאחר כ-8 חודשים של משא ומתן, סיני הודיע על סיום השיחות, אך לוי טען שהעסקה כבר התגבשה.
בית המשפט דחה את תביעת סיני, והורה כי "זיכרון הדברים שנעשה בין לוי לבין סיני הוא הסכם מחייב". השופט ציין כי מדובר "בעסקה בין מומחים, אנשי עסקים, אשר מבינים היטב את התחום העסקי". בנוסף, הוא קבע שהטיוטות לא חתומות אך מחייבות את הצדדים, והצביע על כך שסיני נסוג מהעסקה לאחר שקיבל הצעה טובה יותר מחברת אופק.

עו"ד תומר בר-נתן, קרדיט: ניקי וסטפהל
עו"ד עו"ד תומר בר-נתן ממשרד ארנון, תדמור-לוי, המייצג את לוי, הביע סיפוק מהפסק, ואמר: "בית-המשפט עשה צדק... אני מקווה שנראה יותר פסיקות דומות". בית המשפט חייב את סיני לשלם ללוי הוצאות משפט בסך 250,000 שקל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה