משפט

אסון במרכז הארץ: תינוקת מתה לאחר שנבדקה על ידי רופאה מתחזה

לאחר שנמצא שתינוקת בת 8 חודשים נפטרה בעקבות טיפול לקוי של רופאה מתחזה, בית המשפט המחוזי בלוד פסק שהורי התינוקת יקבלו מהמרפאה פיצוי של 1.85 מיליון שקל | כל הפרטים
מערכת ice |  2
תביעות רשלנות רפואית (צילום shutterstock)
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד קבע לאחרונה כי ההורים לתינוקת, שנפטרה בגיל שמונה חודשים לאחר שנבדקה על ידי רופאה מתחזה במרפאת "טרם", יקבלו פיצוי של כ-1.85 מיליון שקל. התינוקת נבדקה בינואר 2019 לאחר שסבלה מחום, שיעול, נזלת ותפרחת פטרייתית. היא שוחררה עם טיפול במשחה, אך מצבה לא השתפר. יומיים לאחר מכן, כשחום גופה הגיע ל-40.1 מעלות, נלקחה למוקד רפואי נוסף שם אובחנה עם מחלה ויראלית.
האם סיפרה כי התינוקת נרדמה, וכשקמה אליה בשעת לילה מאוחרת, מצאה אותה במצב קשה. היא פונתה לבית החולים שניידר, אך מאמצי ההחייאה לא צלחו, ודווח כי התינוקת מתה מדלקת ריאות חיידקית. חוות דעת רפואית שהוגשה לתביעה קבעה כי מצבה של התינוקת היה מסוכן ודורש טיפול מיידי.
השופטת בלהה טולקובסקי קבעה כי מרפאת "טרם" והרופאה התרשלו בטיפול, שכן התסמינים חייבו הפניה למיון. היא ציינה גם את התרשלות המדינה בהענקת הרישיון לרופאה, שלא הצליחה לעבור את הבחינות הנדרשות. בנוסף, השופטת הטילה על הרופאה והמרפאה חצי מהפיצוי, והמדינה נושאת בחצי הנותר, לצד הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה ההורים לא רצו עם התינוקת ישר למיון?
    שילה 10/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוסר אחריות גם של ההורים, עדיף להיות היסטרי מאשר אפאתי..
    סגור
  • 1.
    הפיצוי הזה יריקה בפנים של ההורים ושל כל אזרחי המדינה (ל"ת)
    להציף את האמת 10/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור