משפט

העוקץ במיליון שקל נחשף: הונה בעלי צרכים מיוחדים בסכומי עתק

עקץ אנשים עם צרכים מיוחדים והותירם עם חובות בהיקף של כמיליון שקל: בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים עצרו אמש את החשוד במעשים לחקירה במחלק ההונאה. היום הוארך מעצרו לטובת המשך חקירת מעלליו על ידי המשטרה.
מערכת ice | 
הונאה (צילום freepik, unsplash, pixabay)
לאחרונה, התקבלו תלונות במשטרה מאנשים עם צרכים מיוחדים המתגוררים ברחבי הארץ, שנפלו קורבן למעשי עוקץ ומרמה. חלקן של תלונות אלו, התקבלו במשטרת מחוז ירושלים ובעקבות כך, החלה יחידת ההונאה בירושלים בביצוע מגוון פעולות חקירה, במסגרתן הצליחה לאתר את החשוד במעשי הונאת קורבנות אלו.
על פי החשד ומחקירת המקרים עד כה עולה, כי החשוד, תושב צפון הארץ בשנות ה-40 לחייו, נקט בשיטתיות פסולה ופלילית ושלשל סכומי כסף רבים לכיסו לאחר שפגש בקורבנות עם צרכים מיוחדים, במקומות שונים בהם- רכבת, לובי של מלון, במרשתת ועוד.

לאחר שיצר וחיזק את הקשר עם קורבנותיו, טען בפני חלקם באמתלה שביכולתו לסייע להם כלכלית, בין אם בפתיחת בית עסק משותף, ובין אם בהחזרת חובות. בשיטה ערמומית וחסרת רגש זאת, גרם לאותם קורבנות לפתוח חשבון בנק, לבקש הלוואות ולאחר מכן, משך את כספם. חלקם העבירו בתמימות מוחלטת לחשוד את מיטב כספם.
בכך למעשה, מעל בכספם של הקורבנות וגרף לכיסו סכום עתק של כמיליון ש"ח מחשבונות הבנק ומידי אותם אלו שנפלו למעשיו, סכום כספי רב אותו ככל הנראה איבד החשוד במשחקי מזל והימורים.
אמש, נעצר החשוד ע"י בלשי הימ"ר בביתו שבצפון הארץ והועבר לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים. הבוקר הוא הובא בפני בימ"ש שנעתר לבקשת נציג המשטרה והורה על הארכת מעצרו ב-4 ימים, עד לתאריך 30.8, לטובת המשך החקירה במשטרה.
בשל הצורך החקירתי וחשש כי ישנם קרבנות נוספים, מבקשת המשטרה כי במידה ובידיעת הציבור מידע על קורבנות נוספים שנפגעו על ידי החשוד, יעקב קובי דולב שתמונתו מצורפת, יש לפנות אל אחת מתחנות המשטרה או למוקד 100.
רס"ר קרן זיזי חוקרת ביחידת ההונאה במחוז ירושלים, ציינה- ״מדובר במעשי הונאה אותם ביצע חשוד שבחר את קורבנותיו תוך ניצול מוגבלותם. חקירה שנפתחה ביחידה בעקבות מקרים מעין אלו, חשפה כי מדובר בדפוס פעולה ובשיטתיות זהה במקומות שונים ברחבי הארץ. נמשיך לחקור את מעשיו של החשוד שנעצר במטרה להגיע לחקר האמת ולבסס תשתית ראייתית בגין מעשיו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה