משפט

לסגור חשבון עם טלק: החברה שנלחמת בסרטן באמצעות פשיטת רגל

ענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון מציעה הסכם פיצוי עולמי של 6.48 מיליארד דולר שיתפרס על פני 25 שנים במטרה ליישב מעל שישים אלף תביעות הקשורות לסרטן עקב עקבות אסבסט בטלק שלה. עם תמיכה של מעל 75% מהתובעים, ההליך יכול לפתור את הסכסוך המשפטי הגדול ולמנוע הגשת תביעות נוספות בעתיד
שרון בירקמן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
במהלך החודשים האחרונים מצאה את עצמה ג'ונסון אנד ג'ונסון, מהשמות הגדולים בעולם התרופות והמכשור הרפואי, במרכזו של טורנדו משפטי, עם מעל שישים אלף תובעים שטוענים שמוצרי הטלק של החברה גרמו להם או לבני משפחתם לפתח סוגים שונים של סרטן. החברה מנסה לנהל את המצב באמצעות הליך פשיטת רגל של חברת בת במטרה לסיים את כל התביעות הקשורות לטלק.
פשיטת רגל לא תמיד קשורה רק לבעיות פיננסיות של חברות. במקרה הזה, היא מהווה אמצעי ניהול חדשני לסיום תביעות רבות בבת אחת. ג'ונסון אנד ג'ונסון הציעה הסכם פיצוי עולמי בגובה 6.48 מיליארד דולר, שיתפרס על פני 25 שנים, זאת במטרה לפצות את התובעים הנוכחיים והעתידיים בתביעות הקשורות לסרטן. 
החברה מנסה לארגן את כל התביעות תחת הסכם אחד באמצעות פשיטת רגל של חברת בת, מה שיאפשר לה להימנע מהשפעות נוספות על הפעילות העסקית שלה. פשיטת הרגל, במקרה של ג'ונסון, היא אמצעי שנועד לנהל ולפתור כמות גדולה של תביעות משפטיות בצורה מסודרת וכוללת. עם הכניסה להליך פשיטת הרגל, בית המשפט יגן על החברה-הבת מפני תביעות נוספות ולמעשה, כל התביעות הקשורות למוצרי הטלק יופסקו ולא ניתן יהיה להגיש תביעות נוספות בעתיד. פשיטת הרגל תאפשר לג'ונסון להציע הסדר פיצויים כולל לכלל התובעים, כאמור, כשישה וחצי מיליארד דולר, וכל זאת באמצעות החברה-הבת ומבלי שפעילות החברה הראשית תיפגע.

לאחר ספירת קולות שנמשכה שלושה חודשים, החברה מדווחת שהצליחה לשכנע מעל 75% מהתובעים להסכים להסדר. עם זאת, חלק מהם עדיין מתנגדים. ג'ונסון השהתה את ספירת הקולות במטרה לשכנע גם את המתנגדים. עורכי הדין המתנגדים, מצידם, הבהירו שלשכנע אותם לא יהיה פשוט.
זו הפעם השלישית שג'ונסון מנסה לפתור את הבעיות המשפטיות שלה באמצעות פשיטת רגל. הניסיונות הקודמים לא צלחו אם עקב התנגדויות מצד התובעים, התנגדות מצד בתי המשפט, הצעת פיצוי נמוכה מדי או אווירה ציבורית לא אוהדת. הפעם, כך מקווים בחברה, המצב יהיה שונה, עם מעל 75% תמיכה מקרב התובעים ופיצוי של קרוב לשישה וחצי מיליארד דולר שיתפרס על פני שנים. 
אם ההסדר, כולל הסכם הפיצויים ופשיטת הרגל של החברה-הבת, יאושר על ידי בית המשפט, הוא יסדיר באופן כוללני את כל התביעות התלויות כנגדה וימנע הגשת תביעות נוספות בעניין הטלק בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה