משפט

פיצוי של 200 אלף שקל: הפציעה של העובד עלתה ביוקר

אילת: חבל של ספינה קרע את כתפו של העובד בנמל, והוא פוצה בלמעלה מ-200 אלף שקלים
מערכת ice | 
כסף (צילום shutterstock)
עובד ותיק בחברת תשתיות ממשלתית באילת, נהג במהלך עבודתו, לבצע עבודות שונות, וביניהן העמסה ותחזוקה יומיומית של ספינות שהגיעו אליו. באחד הימים, במסגרת עבודתו, הוא סייע לחבריו לעבודה למשוך ספינה אל הרציף באמצעות חבל. גל מפתיע שטלטל את הספינה, משך בעוצמה את החבל שהיה כרוך סביב זרועו הימנית, והעובד חש כאב עז המפלח את שריר הכתף והאמה.
בשל כאביו הוא פונה לבית חולים סמוך שם התברר כי הוא סובל מקרעים בגידי הכתף וזרוע ימין, ידו הדומיננטית. לדברי עו"ד שירי אלון, המייצגת אותו, עקב התאונה יאלץ העובד לעבור ניתוח לתפירת הגידים הקרועים, וחרף תקופת השיקום ממושכת שאותה עבר בין היתר לצורך טיפולים משקמים, תפקודו נפגע מאד, והוא נאלץ להימצא בימי מחלה רבים מאוד.

בעקבות פנייתו, הגישה עו"ד אלון תביעה בשמו למוסד לביטוח הלאומי (המל"ל) להכיר במקרה כתאונת עבודה, תביעה שהתקבלה. וועדה רפואית מטעם המל"ל שהתכנסה בעניינו של העובד, קבעה לו נכות זמנית בשיעור של 100% לתקופה של 4 חודשים, ולאחריה, נכות צמיתה בשיעור של 15%.
לדברי עו"ד אלון, עקב ההכרה בנכותו, ובזכות הכנסתו הגבוהה, זכה העובד למענק חד פעמי בסך של יותר מ-200 אלף שקלים. לדבריה, רבים מהנכים עלולים לסבול מהחמרה בנכותם, בחלוף הזמן, וכלל לא יודעים שבמקרה כזה, מגיעות להם זכויות מהמל"ל.
עו"ד אלון מסבירה, כי בכל מקרה שבו מצבם של נפגעי עבודה שהוכרו על ידי המל"ל מחמיר, הם זכאים להגיש תביעה נוספת, ובעקבותיה נבחנת ההחמרה. הכרה בהחמרה זו עשויה לזכות אותם בגמלה נוספת מטעם המל"ל, ולעיתים אף בגמלה חודשית קבועה. לדבריה, בכל מקרה שבו נכות מעבודה חוצה את רף ה-20% - יהיה זכאי העובד לגמלה חודשית קבועה מטעם המל"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה