משפט

העסקים הקטנים בישראל משלמים את המחיר: עלייה קיצונית בתביעות

בכנסת עבר בקריאה ראשונה תיקו חוק תובענות ייצוגיות, שנועד כדי להפחית את השימוש ברעה שעושים עורכי דין בישראל נגד עסקים קטנים. בינתיים, עורכי הדין הגדילו משמעותית את התביעות נגד עסקים קטנים כדי לנצל את החוק הקיים, שבינתיים משלמים את המחיר ובגדול
מערכת ice | 
משפט (צילום vecteezy, shutterstock)
לאחרונה עבר בקריאה ראשונה בכנסת תיקון חוק תובענות ייצוגיות, שנועד כדי להפחית את השימוש ברעה שעושים עורכי הדין בישראל, שפועלים נגד עסקים קטנים תוך כדי ניצול ציני של החוק. 
על פי דיווח הבוקר (ראשון) ב-"ממון" של ידיעות אחרונות, מי שמשלם על תיקון החוק הזה את המחיר בימים אלו הם דווקא העסקים הקטנים בישראל, זאת בשל העובדה שעורכי דין מנסים לנצל את החוק הקיים עד אשר התיקון ייכנס סופית, ובכך מגישים תביעות ייצוגיות נגד עסקים קטנים, שגם כך חווים משבר חמור על רקע המלחמה.
על פי הדיווח, ישנו מספר שיא של עסקים קטנים שפונים לקו הסיוע שהקים ח"כ אביר קארה. למעשה, עורכי הדין כאמור מבצעים ניצול ציני מאוד בחוק ומשתמשים בו נגד עסקים קטנים שלא מודעים לכל.
כעת, אחרי שהחוק יעבור העסקים הקטנים בישראל יהיו חסינים יותר ופגיעים פחות, אך בינתיים, עורכי הדין בישראל מנצלים את תקופת הזמן עד שהחוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית, ומגישים תביעות רבות נגד עסקים קטנים בישראל, שמשלמים את המחיר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה