משפט

חקירה נגד הבנקים הגדולים. האם איפשרו לנוכלים לקבל כספים במרמה?

הרשות להגנת הצרכן בארצות הברית פתחה בחקירה כנגד כמה מהבנקים הגדולים במדינה. על הפרק: האם הבנקים פועלים מספיק כדי להגן על לקוחות אפליקציית התשלומים Zelle?
מערכת ice | 
כסף-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
51% מהאמריקאים משתמשים באפליקציות תשלום להעברת כספים מהירה וקלה. כעת, הרשות להגנת הצרכן בארצות הברית חוקרת כמה מהבנקים הגדולים ביותר במדינה לגבי הטיפול בכספי לקוחות שהוצאו במרמה באמצעות פלטפורמת התשלומים Zelle  שבבעלותם.
Zelle, שהוקמה ב-2017 במטרה להתחרות בשוק העברות הכספים מול אפליקציות פופולריות כמו Venmo, נמצאת בבעלות קונסורציום של שבעה מהבנקים הגדולים בארצות הברית, כולל JPMorgan, וולס פארגו ובנק אמריקה ומופעלת על ידי חברת Early Warning. דרך הפלטפורמה עוברות כיום עסקאות בנפח ובערך כספי גדולים יותר מאשר Venmo. שלושת הבנקים מנהלים יחד כ-73% מהעסקאות שעוברות דרכה.
הבנקים מחויבים להחזיר כסף ללקוחות עבור עסקאות שלא אישרו, אבל אין הגנה חוקית ללקוחות ששולחים את הכסף בעצמם לנוכלים ומתחזים. ביטול והחזר של כמויות גדולות של עסקאות הוא בדרך כלל בלתי אפשרי.
חלק מהחקירה  מתמקד בשאלה האם הבנקים פועלים מספיק לסגור חשבונות שמנוהלים על ידי נוכלים, במסגרת החקירה גם ייבדק תהליך האימות שהבנקים מבצעים לגבי זהות ורקע של לקוחות חשבונות הפיקדון שמתבררים כנוכלים.

מאז הקיץ הקודם Zelle דרשה מהבנקים החברים לפצות לקוחות עבור עסקאות בעייתיות גם במצב שהקורבן אישר את התשלום, כמו נוכלים שהתחזו לגופים ממשלתיים או לבנק של הלקוח.
מפעילת הפלטפורמה Early Warning מסרה לוול סטריט ג'ורנל כי התקינה אמצעים למניעת הונאות וכי 99.95% מהעסקאות מבוצעות ללא דיווחים חריגים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה