משפט

צופי ערוץ 14 יתבעו את דירקטוריון בנק לאומי? זה המהלך שנרקם

פרסום ראשון: התראה לפני תביעה ייצוגית הוגשה לבנק: "תוצאת התנהלותכם מהווה הפליה שאינה כדין. תוצאה זו חמורה במיוחד בעת הנוכחית - עת של קיטוב ושסעים חברתיים המעמיקים. ככל שלא תחדלו לאלתר מהפליה בוטה זו, בדעת מרשיי להגיש תובענה ייצוגית מתאימה כנגד הבנק וכנגד נושאי המשרה המכהנים בו"
כפיר אדר |  11
ינון מגל, חנן פרידמן (צילום Magma Images, מסך ערוץ 14, פלאש 90)
בנק לאומי הסתבך? שניים מהצופים הבולטים של ערוץ 14, פנו היום (שלישי) באמצעות עורך הדין איתן לירז ממשרד איתן לירז ושות' עורכי דין בבקשה דחופה, שגם מנכ"ל הבנק חנן פרידמן ובכירים נוספים כותבו, כך נודע ל-ice לראשונה. הסיבה לפנייה היא התראה לפני הגשת תובענה ייצוגית כנגד הבנק ונושאי משרה בו בשל לדבריהם סירוב הבנק לפרסם בערוץ 14.
עו"ד לירז הסביר: "מרשיי הם אנשים פרטיים הנוהגים לצפות בשידורי הטלוויזיה של הערוץ המסחרי "עכשיו 14". מרשי, מר ספוקויני, הוא גם לקוח של בנק. מרשיי מעדיפים לצפות במשדרי ערוץ 14 על-פני אלו של ערוצי טלוויזיה אחרים, ועל-כן ערוץ 14 הוא כלי התקשורת המרכזי באמצעותו הם מתעדכנים במידע חדשותי, פוליטי, אקטואלי וכיוצא-בזה. במובן זה דומים מרשיי לישראלים רבים אחרים, התופשים את ערוץ 14 ככלי למתן לקבלת ומשתמשים בו כמקור עיקרי, לעתים כמקור הטלוויזיוני היחיד, מידע ופרשנות מדויקים, מידע חדשותי, אקטואלי, וגם מסחרי".

עוד נכתב: "הסיבה להעדפה זו של מרשיי את הצפייה בערוץ 14 היא במובהק השקפת עולמם וערכיהם, ובכלל זאת השקפת עולמם הפוליטית. כידוע, רבים מצופי ערוץ 14 אוחזים בהשקפת עולם ערכית, פוליטית, או מפלגתית מסוימת; או לפחות כך הם מזוהים בציבור. להווי ידוע גם כי שיעור הצפייה בשידורי ערוץ 14 בקרב צופי הטלוויזיה גבוה מאד יחסית. כך, בין היתר, נתוני הוועדה הישראלית למדרוג לגבי שיעור הצופים בכל ערוץ טלוויזיה, המודדת את שיעורי הצפייה בטלוויזיה הישראלית בשעות שונות של היממה 85% מקרב צופי ערוץ 14 נותנים בו אמון, בקרב צופי ערוץ 14 כמעט רבע דיווחו שאין אף ערוץ שני לצריכת חדשות. בימין כרבע מצביעים על ערוץ 14 כמקור החדשות העיקרי עבורם... לעומת זאת, במחנה המרכז והשמאל לא נחשפים כמעט בכלל לערוץ 14. הרייטינג מציב לאחרונה את ערוץ 14 במרבית הזמן בשעות צפיית השיא במקום השני".
על כן הובהר: "ברקע זה הזדעזעו ונחרדו מרשיי לגלות כי לאחרונה, הבנק נמנע בקביעות מלפרסם בערוץ ,14 וזאת הגם שהבנק מפרסם בקביעות בשני ערוצי הטלוויזיה המסחריים ה אחרים – ערוץ 12 וערוץ 13 - ובכלל זה בערוץ, שנתוני הרייטינג שלו נמוכים מאלו של ערוץ . בפרט הדברים אמורים ביחס למסע פרסום גדול שהבנק מנהל בימים אלו ממש, המבשר על שירות בנקאי חדש. הימנעות הבנק מלפרסם בערוץ 14 תוך הדרת מרשיי ויתר צופי ערוץ 14 ומניעת תוכן מהם, לרבות אודות שירותים שונים ש הבנק מציע, ותוך שהבנק מונע מערוץ 14 להציע למרשיי וליתר צופי הערוץ את אותם שירותים המוצעים לצופים אחרים על-ידי ערוצי טלוויזיה מסחריים אחרים שבהם הבנק מפרסם - היא הפליה בוטה מחמת השקפה, לרבות השקפה פוליטית, ו /או מחמת השתייכות מפלגתית".
מלכה וספויקוני הסבירו: "הפליה זו כמובן אינה כדין, לשון המעטה. בין היתר, ומבלי למצות, התנהלות הבנק – כמו גם התנהלותכם באופן אישי כנושאי משרה בו - מפרות את הוראות חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים, ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א. ברי כי התנהלות הבנק והתנהלותכם האישית בהקשר זה מנוגדת לכל אמת -מידה מקצועית מקובלת בעולם הפרסום המסחרי . זו, לצד הסבריו הסותרים של הבנק להימנעותו מלהקצות ולו שקל בודד לפרסום בערוץ 14 הם רק חלק מן המסד הראייתי המוכיח כי הסיבה להימנעות הבנק מלפרסם בערוץ 14 היא הפליה מחמת השקפה ו /או מחמת השתייכות מפלגתית".
כמו כן הובהר: "יצוין עוד, כי בכל מקרה תוצאת התנהלותכם מהווה הפליה שאינה כדין. תוצאה זו חמורה במיוחד בעת הנוכחית - עת של קיטוב ושסעים חברתיים המעמיקים למרבה הצער גם מחמת השקפות פוליטיות מנוגדות; ובשל שהיא מעבירה מסר של נחיתות, מחריפה את היחס העוין כלפי מושאי ההפליה, ואף מעצימה דעות קדומות וסטריאוטיפים. למרשיי, ולצופי ערוץ 14 האחרים, עומדות אפוא עילות תביעה כנגדכם וזכות לקבלת סעדים – ממוניים ובלתי-ממוניים, הנאמדים בזהירות רבה במאות מיליוני שקלים. מרשיי מילאו אפוא את ידי להודיעכם כי ככל שלא תחדלו לאלתר מהפליה בוטה זו, בדעת מרשיי להגיש תובענה ייצוגית מתאימה כנגד הבנק וכנגד נושאי המשרה המכהנים בו. אין באמור לעיל בכדי לפגוע בכל זכות, תביעה או טענה של מרשיי כשם שאין בו כדי למצותן.

יש לציין כי בעקבות הדחתו של ינון מגל משידור ב-103FM, צופי ערוץ 14 מחרימים את בנק לאומי לאחר ששודר הקמפיין החדש של בנק לאומי בהשתתפותו של הזמר האהוב עומר אדם. על פי הפרסומים, מדובר בעסקת מיליונים ראוותנית אשר מטרתה לשווק את הבנק המוכר כבנק "עממי" ולהציג את השירות החדש שמוענק לכלל הלקוחות – קשר ישיר עם מנהלי סניפי הבנק, אלא שינון מגל, מגיש תוכנית הטלוויזיה "הפטריוטים" המשודרת בערוץ 14 נסה להסביר לו שהבנק מחרים את הערוץ ואת צופיו ובכך גם חלק לכאורה ממעריציו.
מבנק לאומי טרם נמסרה תגובה לידיעה.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    ומה עם הלקוחות???
    חוויאר 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום כיתה א
    סגור
  • 9.
    איזה ניסוח מביך עילג ומגוחך, זו הרמה של הצופים? (ל"ת)
    מעליב ממש 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 8.
    מי האוויל שניסח את הפח אשפה הזה? כך מנסחים כתב תביעה?
    לכו להסתכלות 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    3 3
    נימוקים אוויליים, ילדותיים נעדרי כל בסיס משפטי או חוקתי. בדיחה מעליבה.
    סגור
  • 7.
    רק ערוץ 14
    חלי 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מעניין שגם אתם מסננים את התגובות.
    סגור
  • 6.
    כל הכבוד !! תם עידן האפליה למגזרים שונים (ל"ת)
    חלי 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    משה 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    3 3
    עליית הבבונביסטים: התביעה
    סגור
  • 4.
    לא חייבים לערוץ 14 כלום
    סתם אחד 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 6
    אני אתפע אותם שהם לא מציגים את הדעות שלי רק עאלק דעות ״ערכיות ״ שלהם
    סגור
  • 3.
    לאומי
    דניאל 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    9 0
    בנק שמוריד לעובדים חלשים בקורונה 10 אחוז ממשכורתם כי היה לו הפסד ריבעוני יחיד הוא בנק בזוי עם הנהלה רעת לב לעובדים חיצונים בבנק פועלים סיפרו לי נתנו בונוס לעובדים החיצונים כמו לקבועים בושה לבנק לאומי בושה להנהלת הבנק
    סגור
  • 2.
    מעביר את הפעילות שלי מלאומי לבנק אחר, אחרי שנים רבות
    אחד מהעם 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    12 2
    לא לרוחי ההתנהלות של לאומי, כאשר כספי הבנק מנוצלים למעו דעה פוליטית או אישית של חלק מהנהלים שם. לקוח עשרות שנים- אבל מספיק. שיהיו בנק ולא מממן אידיאולוגיות. והם יכולים- אולי חייבים - לשנות את השם, כי לאומי הם כבר לא. מזמן!
    סגור
  • 1.
    לאותם שני התובעים איפה אתם קונים מזון
    מצחיקים 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מחר כל רשת שלא קניתם שם תיתבע אותכם מיתפלא על עורכי דין שהגישו את התביעה
    סגור
  • תביעה
    שני בים 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם הם קונים מזון בעסק שאין לו גרעין שליטה (בפועל בבעלות הציבור) ומסתבר שמנהליו (השכרים) בשל השקפת עולם פוליטית נוהגים באופן שפוגע בעסק- הם חשופים לתביעה.
    סגור