משפט

בסך 435 אלף שקל: כך רוכב האופנוע זכה בפיצוי כספי מחברת הביטוח

תושב חולון נפגע בתאונת אופנוע בתל אביב בעקבות רכב  שפגע בו בעוצמה והעיף אותו לצד הכביש, לאחר שחתך נתיבים בפראות. במסגרת תביעה שהוגשה לבית המשפט השלום ברמלה, הוחלט להכיר ברוכב האופנוע כנכה.  בנוסף, רוכב האופנוע זכה בפיצוי כספי מטעם חברת הביטוח שלו בסך של 435 אלף שקל

מערכת ice |  1
מחירי ביטוח האופנועים (צילום shutterstock, פלאש 90/ משה שי)
תושב חולון בן 52 נפגע בתאונת אופנוע ברחוב ארלוזורוב בתל אביב בעקבות  רכב  שפגע בו בעוצמה והעיף אותו לצד הכביש, לאחר שחתך נתיבים בפראות. כתוצאה מכך, רוכב האופנוע הובהל לבית החולים איכילוב ממקום התאונה, שם קיבל טיפול רפואי הולם. בבית החולים אובחן שבנוסף לפגיעות בכל חלקי הגוף, סובל הרוכב משבר בקרסול רגל שמאל, ומשבר בשורש כף יד ימין.
בעקבות כך, רוכב האופנוע הובהל לניתוח בקרסול, בהרדמה מלאה, במהלכו הוחדרו פלטות מתכת לרגלו על מנת לקבע את המקום. לאחר שהתאושש, הוא גובס בגפיו ושוחרר לביתו להמשך מנוחה. 

עו"ד שירן כהן. צילום: מוניקה פרץ
לאחר שהוסרו הקיבועים מגפיו,  כאביו של רוכב האופנוע לא חלפו, אלא רק גברו. כעבור מספר ימים פנה תושב העיר חולון לבית החולים בשל כאבים קשים באגודלו. בעקבות כך, הצוות הרפואי בדיקת MRI שאבחנה קרע ברצועה באגודל, והוא הופנה לטיפול שמרני. לאחר שהמשיך לסבול מכאבים חזקים ברגלו ואף התקשה בדריכה על הרגל, פנה רוכב האופנוע לעו"ד שירן כהן, המתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, אשר הגישה בשמו תביעה נגד חברת  הפול אשר ביטחה את האופנוע שברשותו בביטוח חובה. 
לדברי עו"ד כהן, הפיצויים המשולמים לנפגעי תאונות הדרכים, נגזרים משלל מרכיבים, וביניהם משיעור הנכות שלהם בעקבות התאונה, גילם של הנפגעים, שכרם טרם התאונה, והפגיעה בתפקודם. כמו כן, מציינת עו"ד כהן כי חוק הפלת"ד קובע אחריות מוחלטת, כלומר זכאות לפיצוי כספי גם במקרה שבו הנפגע אשם בתאונה. 
בתביעה נטען כי מאז התאונה נפגע תפקודו הגופני והנפשי בצורה קשה. הוא לא מסוגל להתנייד ללא עזרים, מתקשה בהפעלת ידו הדומיננטית, וסובל מכאבים מתמשכים ברגלו ובידו. כתוצאה מכך, כך נטען, נאלץ התובע להפחית באופן משמעותי בשעות עבודתו ושכרו נפגע.
במסגרת התביעה, אותה הגישה לבית משפט השלום ברמלה, ביקשה עו"ד כהן למנות מומחה רפואי מטעם בית המשפט שיבדוק את נכויותיו של התובע. בקשתה של עורכת הדין התקבלה ולאחר בדיקה מעמיקה של מומחה לכירורגיה אורתופדית את רוכב האופנוע, פורסמו הממצאים. 
המומחה קבע את נכותו המשוקללת של הרוכב על שיעור של 32%, וכן העניק לו נכויות זמניות שנעו בין 30%-50% לאורך 15 חודשים ממועד התאונה. לאחר הגשת חוות דעת המומחה, ולנוכח הנכות המשמעותית שאותה קבע, הגיעו הצדדים לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט, במסגרתה הסכימה חברת הביטוח הפול לפצות את הרוכב בלא פחות מ-435 אלף שקלים. לאחרונה, קיבל בית משפט השלום ברמלה את הפשרה בין הצדדים, וחתם אותה כפסק דין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכאב הוא העונש
    א.ש 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מתוך הכתבה ברור. קיבל כסף אבל יסבול כאב לכל חייו. כנראה שזה העונש המתאים לעברייני התנועה.
    סגור