מדדים ומחקרים

החודש המסוכן בשנה: מתי הכי הרבה תאונות דרכים בעיר שלכם?

החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בעשור האחרון הוא חודש אוגוסט, במהלכו נפגעו בתקופה זאת 19,954 בני אדם. בחודשי הקיץ אכן ישנה עלייה בתאונות הדרכים ברחבי הארץ, אך בערים רבות - דווקא חודשים אחרים הם המסוכנים ביותר. בדקו ברשימה
מערכת ice | 
זינוק במספר ההרוגים בתאונות דרכים (צילום shutterstock)
עמותת אור ירוק מפרסמת היום (שני) נתונים המסכמים כמעט עשור, משנת 2014 ועד סוף 2023, ופילוח לפי ערים וחודשים - זאת אומרת: החודשים הכי מסוכנים מבחינת נהרגים ונפגעים מתאונות דרכים, ואם חשבנו שיהיה חודשים זהים בכל הערים, התמונה הרבה יותר מורכבת.
אכן, חודשי הקיץ מגבירים את תאונות הדרכים. בחינת  ההיפגעות בתאונות דרכים על פי חודשי השנה חושפת כי שלושת החודשים המובילים במספר הנפגעים מתאונות דרכים הם אוגוסט, יוני ויולי.
החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בעשור האחרון (2023-2014)  הוא חודש אוגוסט, שבמהלכו נפגעו בתקופה זאת 19,954 בני אדם. החודש הבא במספר הנפגעים הוא יולי שבמהלכו נפגעו 19,379 בני אדם, לאחריו יוני שבמהלכו נפגעו 19,192 בני אדם בתאונות. החודש בו ההיפגעות הנמוכה ביותר על פי הניתוח של עמותת אור ירוק הוא חודש נובמבר -16,388 נפגעים בעשור האחרון.
בפילוח חודשי הקיץ, בתל אביב דווקא חודש יוני הוא המסוכן ביותר עם 13 הרוגים, 176 פצועים קשה ו-1,445 נפגעים מתאונות דרכים. בירושלים זה חודש אוגוסט, ובחיפה דווקא יולי. ומה קורה בשאר הערים?
עבור ראשון לציון חודש מאי הוא החודש המסוכן ביותר בעשור האחרון עם 6 הרוגים, 54 פצועים קשה, ו-309 פגיעות של בני אדם בתאונות דרכים. ברמת גן זהו חודש ינואר עם 294 פגיעות בתאונות דרכים ו-2 הרוגים, ו-35 נפצעו קשה. נתניה בחודש אוגוסט, חולון דווקא בינואר, גם באשדוד בינואר, ופתח תקווה דווקא בחודש מרץ. בבאר שבע בעשור האחרון, חודש מאי הוא המסוכן ביותר.

על פי נתוני הלמ"ס
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ניתוח נתונים תאונות הדרכים מאפשר לנו לדייק ולמקד פעילות כדי להציל חיים. חודשי הקיץ הם תקופת זמן עם ריבוי נפגעים בתאונות דרכים וזה מחייב היערכות מוקדמת מצד הרשויות המקומיות ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים".

עוד הוסיף: "שנת 2024 היא הקטלנית ביותר בעשרים השנים האחרונות ומהווה נורת אזהרה לכל הגופים העוסקים בבטיחות בדרכים לכל עיר יש את המאפיינים הייחודיים שלה אשר מאפשרים טיפול נכון וממוקד באיתור המפגעים והטיפול בהם בהתאם לכך. תאונות הדרכים הן לא גורל משמים ובהיערכות נכונה ניתן לצמצם את תאונות הדרכים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה