משפט

תביעת ענק הוגשה נגד תומכות חמאס: איראן, סוריה וצפון קוריאה ישלמו?

בתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון מטעם אזרחי ארה"ב או קרובי משפחה של אזרחי ארה"ב שנרצחו ב-7 באוקטובר, נטען כי איראן, סוריה וארה"ב תמכו כלכלית בחמאס ועזרו לה לממש את זוועות השבת השחורה. סביר להניח כי המדינות הללו כלל לא יקבלו את פסק הדין, אך מה בכל זאת עשוי לקרות?
מערכת ice | 
תביעה (צילום shutterstock)
הליגה נגד השמצה (ADL) הגישה תביעה לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון C.D באמצעות משרד עורכי הדין קרואל ומורינג נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה. הסיבה: התובעים, אזרחי ארה"ב או קרובי משפחה של אזרחי ארה"ב שנרצחו בטבח ה-7 באוקטובר, טוענים כי המדינות הללו סייעו לארגון הטרור חמאס לבצע את הזוועות.
על פי החוק האמריקני, מדינה שהוגדרה על ידי הממשל כתומכת בטרור איננה זוכה לחסינות מפני הליכים משפטיים כנגדה בארה"ב, על אף שהמדינות עצמן לרוב אינן מכבדות את פסק הדין שניתן בנושא. עבור מצבים כאלו (וכפי שצפוי להתרחש גם עם מתן פסק הדין בנושא), הוקמה ה"קרן לקורבנות הטרור של מדינות שתומכות ומממנות טרור", שמסייעת לאלפי נפגעים, אך זו איננה מביאה פיצויים הולמים עבור הקורבנות.
אחד מ-100 העותרים בתביעה הוא נהר נטע, בנה של אדריאן נטע, ילידת קליפורניה אשר נרצחה בקיבוץ בארי. "שום דבר לעולם לא ירפא את הכאב הבלתי נסבל שגרם חמאס למשפחתנו או את האובדן הנורא שספגנו, אך אנחנו מקווים שהתיק הזה יביא תחושת צדק כלשהי", אמר.
בתביעה נכתב כי צפון קוריאה, איראן וסוריה סיפקו לחמאס תמיכה משמעותית. המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, אמר: "איראן היא המדינה תומכת הטרור והאנטישמיות הגדולה בעולם, יחד עם סוריה וצפון קוריאה. עליהן לשאת באחריות לחלקן במתקפה האנטישמית הגדולה ביותר מאז השואה".
נציין כי לאחרונה הוגשה תביעה נגד הרשות הפלסטינית, בטענה שזו תומכת כלכלית במחבלים ומשפחותיהם ככל שפגעו באופן משמעותי יותר ביהודים ואזרחים ישראליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה