משפט

העמותה הזו לא תקבל הקלות מס: זו הסיבה שנזרקה מהכנסת

בעוד ש-155 עמותות קיבלו הקלות מס, לדרישת ח"כ ולדימיר בליאק, ההצבעה על אחת העמותות הושהתה עד לבירור לעניינה שתערוך רשות המיסים. ח"כ בליאק: "העמותה הזו עשתה מייצג של ילדים לחודש פורים תחת הכותרת להתגייס או לגרדום. אין שום סיבה לתת כספים לעמותה הזו אני מבקש להוציא אותה מהרשימה"
מערכת ice | 
צילום shutterstock, freepik, פלאש 90/ חיים גולדברג
ועדת הכספים בראשות חבר הכנסת משה גפני אישרה היום (שני) הקלות במס ל-155 עמותות בישראל. ההקלות ניתנות לעמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות ע"י המדינה.
ההקלות הן במסגרת סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, ופועלות במגוון תחומים, בהם: רווחה וסעד, דת, בריאות, ספורט, מדע, חינוך,  עידוד התיישבות, קליטת עלייה. על מנת לקבל אישור ניהול תקין נדרשות העמותות ל-כשנתיים פעילות. 

לדרישת ח"כ ולדימיר בליאק, ההצבעה על אחת העמותות הושהתה עד לבירור לעניינה שתערוך רשות המיסים. ח"כ בליאק: "העמותה הזו עשתה מייצג של ילדים לחודש פורים תחת הכותרת להתגייס או לגרדום. אין שום סיבה לתת כספים לעמותה הזו אני מבקש להוציא אותה מהרשימה".
אפרת לקס, רשות המיסים: "אנחנו תמיד ובפרט אחרי פסק הדין של עמותת יחד רמת השרון, מחויבים לפעול לפי הקריטריונים, המידע שמועבר לנו הוא מידע חדש ולא שקלנו אותו בבואנו לאשר את העמותה. במחשבה זריזה אנחנו צריכים לעבור על החוזר ולראות אם יש התנגשות בין הקריטריונים להתנהלות כזו של עמותה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה