משפט

טיקטוק על הכוונת, לא רק בארה"ב: זו המדינה שחוששת מהרשת החברתית

בזמן שבארה"ב מנסים לקדם חוק על איסור השימוש ברשת החברתית אם היא לא תימכר לחברה אחרת, בטיוואן דווקא מנסים גישה יותר שמרנית - על אף החיכוכים הרבים בין המדינות השכנות. אז מה הדרך שלהם להתמודד עם תעמולה שקרית ומידע מוטעה?
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום shutterstock)
טיקטוק מעלה חששות בקרב הפוליטיקאים בארה"ב, שמאמינים כי האפליקציה בבעלות הסינית טמונות סכנות רבות למשתמשים. מתברר כי גם הממשל בטיוואן לא מרוצים מהרשת החברתית, אם כי בניגוד לארה"ב (אשר מנסה לקדם חוק האוסר על שימוש גורף באפליקציה באם היא לא תימכר לחברה אחרת), הם מאמינים בגישה מעט שונה.
ראשית, חשוב לציין כי לטיוואן וסין יחסים עכורים במיוחד, מאחר והשנייה מאמינה כי טיוואן היא חלק מהטריטוריה שלה. עם זאת, בטיוואן לא מעוניינים לבצע חקיקה אשר תאסור על שימוש באפליקציה. במקום זאת, במדינה הוקם משרד ממשלתי לענייני דיגיטל אשר תפקידו להתמודד עם מידע שקרי ותעמולה ברשתות החברתיות.
בטיוואן אכן הגדירו את טיקטוק כאיום על הביטחון הלאומי שלה, בנוסף לאפליקציות סיניות נוספות. כמו כן, מחשש לביטחון מידע ואיבוד נתונים המפלגה שבשלטון כלל לא משתמשת ברשת החברתית. עם זאת, חשוב להם להדגיש כי הם בעד חופש הביטוי במדינה ולכן לא ממהרים לאסור על התושבים להוריד ולהשתמש בטיקטוק.
במהלך הבחירות האחרונות בטיוואן הופצו סרטונים מטרידים ביוטיוב ובטיקטוק, בהם רואים מתנדבים אשר טועים בספירת הקולות, מה שגרם לתושבים רבים הביעו דאגה לנוכח החשש מזיוף התוצאות. עם זאת, הדבר גרם לתהייה האם לרשת החברתית יש קשר לפרסומים הללו, שכן המפלגה שנבחרה בטיוואן לא נחשבת ידידותית עבור הסינים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה