דיגיטל וטק

טיקטוק מפסידה בקרב: האם האפליקציה האהובה תוצא מחוץ לחוק?

טיקטוק מפסידה בקרב על חייה: הסנאט האמריקאי אישר את הצעת החוק אשר מחייבת את חברת האם ByteDance הסינית למכור בתוך שנה את טיקטוק או לוותר על הבעלות עליה. במידה ולא תעשה זאת, השימוש בטיקטוק יאסר בגבולות ארה"ב
עידו מור | 
ממשל ביידן נגד טיקטוק (צילום shutterstock, freepik, pixabay)
לצד אישור החוק של חבילות הסיוע לישראל, אוקראינה וטיוואן, הסנאט האמריקאי אישר השבוע, גם את הצעת החוק אשר מחייבת את חברת ByteDance הסינית, למכור או לוותר על הבעלות של על טיקטוק תוך שנה ובמידה ולא תעשה זאת, האפליקציה תיחסם בארה"ב. כעת, השלב הבא על מנת לאשר את החוק הוא העברתו לנשיא בידן שכבר הצהיר שיחתום עליו. 
טרם ההצבעה, טיקטוק עשתה שימוש במשאבים רבים על מנת למנוע את רוע הגזרה ובעיקר בכוח העיקר שלה - ציבור המשתמשים. כאשר משתמשים בטיקטוק ארה"ב מחפשים את צמד המילים חשבון טיקטוק, קופץ להם ישר הבאנר "לעצור את האיסור על טיקטוק". המודעה באה במטרה להניע אותם לפעולה ולאחר שאלה לוחצים עליו הם מופנים לדף בו הם יכולים לכתוב באיזו מדינה הם מתגוררים, על מנת שיוכלו לשגר פנייה ישירה לסנאטורים שלה.
  
כזכור, כל הסאגה החלה כאשר נטען שטיקטוק וחברת האם הסינית ByteDance, מעבירות מידע אישי של המשתמשים לממשל סין ובכך מהווה כלי ריגול לכל דבר. במרוצת השנים, טיקטוק השקיעה קרוב ל-2 מיליארד דולר על מנת לשכנע את המחוקק האמריקאי שלא כך הדבר, אך נראה שכל זה לא עזר לרשת החברתית שנקלעה למלחמה השקטה שבין ארה"ב לסין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה