משפט

אילון מאסק נגד ממשלת אוסטרליה: פגיעה בחופש הביטוי או חוסר אנושיות?

סרטון בו נראה כומר נדקר בשידור חיי מעורר סערה משפטית. גורמים מדיניים רשמיים ביקשו להסיר את התיעוד, אך מנכ"ל X מסרב וטוען שלמדינה אחת אין סמכות חוקית לקבוע על טריטוריות אחרות
מערכת ice | 
אילון מאסק והרשת החברתית X (צילום shutterstock)
הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) ניצחה השבוע בארכה לאחר שבית המשפט באוסטרליה סירב להאריך את הצו שהורה להסיר סרטון בו נראה פיגוע ששודר בשידור חיי ברשת החברתית. הבישופ מארי מארי עמנואל נדקר במהלך דרשה שהועברה בשידור חיי. הווידאו הופץ ברשת וזכה למאות אלפי צפיות. 
גורמים רשמיים באוסטרליה הוציאו צו רשמי על מנת להסיר את הסרטונים מהרשתות החברתיות. לדבריי ראש הממשלה, בראיון שניהל בחודש שעבר, שאר הרשתות החברתיות צייתו לצו והסירו את הסרטונים. מאסק, לעומת זאת, טען שמדובר בפגיעה בחופש הביטוי.
מאסק צייץ בחשבון ה-X שלו: "הדאגה שלנו היא שכל מדינה תהיה רשאית לצנזר תוכן עבור כל המדינות". והוסיף "מה יעצור כל מדינה מלשלוט על כל האינטרנט?" לדבריו, "התוכן המדובר צונזר בתוך אוסטרליה, בהמתנה לערעור משפטי, והוא נשמר כרגע רק בארצות-הברית". 
 
ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבזיני, הגיב גם הוא לפרשה וטען שלא מדובר בסוגיה של צנזורה אלא בשאלה של אנושיות והוא ביקש ממאסק "להראות אנושיות" בנושא הזה. אלבניזי האשים את מאסק בכך שהוא חושב שהוא מעל החוק האוסטרלי. מאסק לא נשאר חייב וצייץ: "אני לא חושב שאני מעל החוק. האם ראש הממשלה חושב שיש לו סמכויות שיפוט על כל כדור הארץ?"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה