משפט

"הישו של הביטקוין" נעצר בספרד: אלו האישומים נגדו

משרד המשפטים האמריקני טוען כי רוג'ר ור חייב מס לארצות הברית בשווי 48 מיליון דולר לפחות. משקיע הביטקוין המפורסם ויתר על אזרחותו בשנת 2014, כעת הממשלה טוענת כי הונה את עורכי הדין שסייעו לו בהליך המשפטי בנוגע לכמות המטבע המבוזר שברשותו
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
רוג'ר ור, משקיע מוקדם בביטקוין, נעצר בספרד, כך פורסם היום (רביעי) בסוכנות הידיעות רויטרס. ור, המכונה גם "הישוע של הביטקוין", נעצר באישומים מתאם ממשלת ארצות הברית. לטענת משרד המשפטים האמריקני, ור העלים מס בשווי 48 מיליון דולר לפחות. 
ור הוא אחד מהמשקיעים הראשונים במטבע המבוזר ובסטרטאפים בנושא. ור השקיע בביטקוין כבר משנת 2011. בזכות השקעתו המוקדמת במטבע נקרא ור "הישוע של ביטקוין". הוא יליד ארצות הברית אך בשנת 2014 וויתר על אזרחותו האמריקאית לאחר שקיבל אזרחות ממדינת סנט קיטס ונוויס.
מעבר זה הוא המקרה שסיבך את ור עם רשויות החוק בארצות הברית. החוק בארצות הברית קובע כי הרכוש של מי שמוותר על אזרחותו נחשב כנמכר במכיר שוק הוגן ביום שלפני וויתורם על האזרחות. החוק קובע כי כל רווח מהמכירה הזאת חייב להיות מוצהר ומחויב במס.
לטענת התובעים בארצות הברית, ור נעזר בחברת עורכי דין על מנת לעזור לו להתכונן לטיפול במיסים בסמוך לוויתורו על האזרחות אך סיפק להם מידע שגוי. בשעה שעזב את ארצות הברית, ור היה בעלים של שתי חברות: MemoryDealers.com ו-Agilestar.com. ור נעזר במשרד עורכי דין על מנת לסדר את ענייניו הכספיים והמשפטיים לפני המעבר. 
לטענת משרד המשפטים ור סיפק לעורכי הדין שהעסיק מידע שגוי על כמות המטבע המבוזר שברשות החברות האלו. בשנת 2017, לטענת כתב האישום, משך ור את 70,000 מטבעות הביטקוין שברשות החברות ומכר אותם תמורת 240 מיליון דולר. התובעים טוענים כי הוא לא שילם את המיסים אותם היה חייב לשלם עבור עסקה זו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה