משפט

מהפכה בענף המשפט? הצעת החוק שתציל עורכי דין שעבדו ללא רישיון

ועדת החוק אישרה לקריאה ראשונה את הצעת חוק לשכת עורכי הדין. עורכי דין ומשפטנים שהוכשרו במערכות משפט שונות שאפשרו לעבוד ללא צורך ברישיון, יקבלו הקלות בהתמחות ובמבחני ההסמכה בישראל
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik)
ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) לקריאה ראשונה את הצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון - מבחן ההסמכה ותקופת ההתמחות) התשפ"ד-2023, שאותו יזם והוביל ח"כ זאב אלקין עם קבוצת ח"כים.
הצעת החוק המדוברת מתמקדת בהקלות שיוענקו למשפטנים ועורכי דין שפועלים בישראל, אשר שהוכשרו במערכות משפט שונות במדינות שונות שבהן ניתן היה לעסוק בעריכת דין גם ללא רישיון. לצד זאת, הצעת החוק תעניק אפשרות לאלו לעסוק במקצוע בישראל. 
על פי הצעת החוק, מי שעסק במקצוע 5 שנים יזכה להקלה בהתמחות ומי שעסק במקצוע למעלה מ-7 שנים יזכה גם לפטור מבחינות ההסמכה. כמו כן, הוצע תחילה להעביר את הסמכות להכרה בתארים זרים למשרד החינוך או גורם אחר, אך במהלך הדיון הוסכם כי הנושא יידון בהרחבה בעת ההכנה לקריאות שניה ושלישית. 
יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן, התייחס להצעה המדובר וציין את עמדתו בנושא: "אני מציע שלאנשים עם ותק גבוה תבוטל ההתמחות. מסלול חליפי הוא ההכרה בתארים זרים - יש לאפשר גם מצד התחרות וההקלה על עולים לשקול לכלול אנשים שנמצאים בתהליך עליה שהוא פרוצדורה מתמשכת". 
ח"כ זאב אלקין, הדגיש את חשיבות הצעת החוק: "התעוררה בעיה שיש מדינות שבהן בשונה מהנדרש בישראל, לא זקוקים בהן לרישיון, ובתפקידים מסוימים אף אסור להחזיק ברישיון של עו"ד. אדם שבוחר במסלול כזה שבו הרישיון הוא זכות ולא חובה, לא חשב שיעלה ארצה ואז כשמגיע ארצה הוא לא יכול לקבל את ההקלות. לכן, הצעתי לפתוח מסלול מקביל עם דרישה ליותר ניסיון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה