משפט

ח"כ זאב אלקין: "חלון ההזדמנויות לפעול נגד אונר"א הולך ונסגר"

יו״ר ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה וחבר בכיר בוועדת חוץ וביטחון, ח״כ זאב אלקין בריאיון ל-ice: ״מדינה פלסטינית תהיה פרס לחמאס״
דוד זולדן | 
זאב אלקין (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
בריאיון ל-ice אומר ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי): "הפופולריות של החמאס ביהודה ושומרון כיום גבוהה אפילו מזו שיש בעזה, המשמעות של הקמת מדינה פלסטינית תהיה עלייה של חמאס לשלטון. זה רעיון מסוכן למדינת ישראל מבחינה אסטרטגית, שמשמעותו תהיה בסוף הקמת מדינת חמאס לאורך כל מדינת ישראל".
פורסם בוושינגטון פוסט כי ארה״ב מתקרבת לקידום תכנית לשלום בין ישראל לפלסטינים שכחלק ממנה תוקם מדינה פלסטינית, האם התוכנית מדאיגה אותך?
"כל תכנית שתכלול הקמת מדינה פלסטינית אינה באה בחשבון. הקמת מדינה פלסטינית תהיה פרס לחמאס. הפופולריות של החמאס ביהודה ושומרון כיום גבוהה אפילו מזו שיש בעזה, המשמעות של הקמת מדינה פלסטינית תהיה עלייה של חמאס לשלטון. זה רעיון מסוכן למדינת ישראל מבחינה אסטרטגית, שמשמעותו תהיה בסוף הקמת מדינת חמאס לאורך כל מדינת ישראל. אחת המטרות של סינוואר הייתה החזרה לחיים של רעיון המדינה הפלסטינית, הקמת מדינה זו היא נתינת פרס לחמאס ותהווה סכנה של חזרה לאירועי 7 באוקטובר בכל שטח של ישראל. אף אחד לא היה אומר לארה״ב לאשר אחרי 9/11 הקמה של מדינת אל קאעידה בגבול עם ארצות הברית. צריך לעקור את המחשבה הזו".
צה״ל פועל בגזרה הצבאית, אבל מה קורה מבחינת פירוק השלטון האזרחי של החמאס בעזה?
"על מדינת ישראל להתחיל לפעול באופן מידי גם כנגד השלטון האזרחי של חמאס ברצועה. הלחימה בפן הזה של פירוק מנגנוני השלטון האזרחי של החמאס קריטית להשגת יעדי המלחמה. יש למוטט את השלטון האזרחי של חמאס. עד למלחמה, כ-30-40 אחוזים מחייו של העזתי הממוצע היו תלויים בחמאס. כיום, בגלל התמוטטות השירותים האזרחיים ברצועה, העזתים תלויים בו ב-100 אחוז, חמאס הוא זה ששולט במחסות ההומניטריים ובאספקה שנכנסת לעזה. במובן זה שלטון חמאס בעזה לא רק שלא נחלש מתחילת המלחמה אלא אף התחזק".
שוב ושוב מתפרסם מידע על אונר״א, נראה שהארגון משמש ככסות לטרור. מה דעתך? 
"מתחילת המלחמה שוב ושוב מוכח כי אונר"א משמש כמטרייה לפעילות של ארגון הטרור חמאס, כל רגע שאונר״א נשאר כאחראי באזור רק מחזק את אחיזת החמאס באזרחי הרצועה. נדהמתי לגלות בוועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה בסוף השבוע שעבר כי טרם בוצע דיון בראשות ראש הממשלה באשר למדיניות מול הארגון. חלון ההזדמנויות שלנו לפעול מולו הולך ונסגר כי חלק מהמדינות שהקפיאו את התשלומים הודיעו שזה יהיה רק לתקופה קצובה. חייבים להתעורר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה