חדשות

נזקי הקורונה: הגירעון התקציבי זינק ל-9.1% בחודש ספטמבר

לפי נתוני ביצוע תקציב המדינה של משרד האוצר, הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים עומד על 123.5 מיליארד שקל. שיעורי ביצוע תוכניות הסיוע הממשלתיות נמוכים במיוחד - רק 17% מהתקציב להחזרת עובדים מחל"ת הועבר לעסקים 
יואב איילון |  1
ישראל כ"ץ (צילום פייסבוק/ישראל כץ)
ברקע פרישת המנכ"לית קרן טרנר-אייל, משרד האוצר פרסם את נתוני ביצוע תקציב המדינה, מהם עולה כי הגירעון התקציבי זינק החודש ל-9.1% מהתוצר, לאחר שבחודש שעבר עמד על 8.1%. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים עומד על 123.5 מיליארד שקל.
הזינוק, באופן לא מפתיע, מתרחש לנוכח משבר הקורונה שגורר את הממשלה להוצאות נוספות בהיקף של יותר מ-70 מיליארד שקל. בחודשים ינואר עד ספטמבר נמדד גירעון בגובה 102.4 מיליארד שקל, לעומת 31.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
לפי ההערכות, שנת 2020 תסתיים עם גירעון של כ-13%, בסכום שמתקרב ל-200 מיליארד שקל, שכן תוכניות הסיוע של הממשלה להתמודדות עם משבר הקורונה הן קופסאות חוץ-תקציביות, כלומר, אין להן מקור תקציבי והן ממומנות באמצעות הגדלת הגירעון. נכון לסוף ספטמבר, הביצוע עבור תוכניות אלה עמד על 47.5 מיליארד שקל מתוך 84.8 מיליארד שקל שהמדינה אמורה להוציא.
לפי הנתונים, רק כמחצית מהכסף שהועבר לסיוע למגזר העסקי, הגיע ליעדו עד כה - 36.6 מיליארד שקל הוזרמו מתוך 73.37 מיליארד שקל שהוקצו לכך. בין היתר, נרשמו שיעורי ביצוע נמוכים במיוחד של 17% בתוכנית המענקים להחזרת עובדים מחל"ת ובתוכנית המענקים לפיתוח תשתיות לעסקים קטנים ובינוניים.
כזכור, אתמול הודיע משרד האוצר כי מנכ"לית המשרד, קרן טרנר-אייל, תסיים את תפקידה לאחר 5 חודשים בלבד. שר האוצר ישראל כ״ץ מינה את מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, לתפקיד ממלא מקום מנכ״ל המשרד עד למינוי קבע שיסוכם בהמשך.
הבוקר התייחס כ"ץ לעזיבתה של טרנר-אייל ואמר כי אין לפרישה שום קשר לתקציב, למדיניות ולהתנהלות משרד האוצר". עוד הוסיף: "לא אתייחס לרכילות בשם מקורבים ולמתקפות תקשורתיות בעלות אינטרס".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השר ישראל כץ הוא החי טיפש בכנסתגורם נזק של מיליארדים (ל"ת)
    kuku 10/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור