בריאות

יו"ר ארגון המיילדות מציגה: המודל שאמור להקל על נשים בהיריון

משרד הבריאות מפרסם כי זמני ההמתנה לרופאי הנשים רק מתארכים, וארגון המיילדות בישראל מגיב: "יש לעבור למודל של ליווי רציף על ידי מיילדת לאורך כל שלבי ההיריון ולאחר הלידה"
מערכת ice | 
הריון (צילום vecteezy)
כנראה שאין אחד בינינו שלא נדרש לחכות לתור פנוי אצל רופא בתחום כזה או אחר. עם זאת, אוכלוסייה רגישה במיוחד שנתונה למצב הזה הן כמובן נשים בהיריון שנאלצות לחכות יותר מהרגיל כדי לבקר אצל רופא או רופאת הנשים שלהן. לאחרונה משרד הבריאות פרסם נתונים שמעידים כי זמני ההמתנה בשלל התחומים ממשיכים לטפס.
לאור הנתונים המדאיגים, יפעת רובננקו, יו"ר ארגון המיילדות בישראל מגיבה ואומרת: "על מנת להקל על נשים בהריונות בסיכון נמוך לזכות בליווי רציף לאורך ההיריון ולאפשר לרופאות להקדיש את תשומת הלב הנדרשת להריונות בסיכון גבוה, יש לעבור למודל של ליווי רציף על ידי מיילדת לאורך כל שלבי ההיריון ולאחר הלידה".
היא הוסיפה: "מחקרים בינלאומיים הוכיחו שליווי רציף על ידי מיילדת מתחילת ההיריון, מפחית באופן משמעותי את הסיכונים הפיזיים והנפשיים ומשפר דרמטית את חווית הלידה ותוצאותיה. בעוד המחסור ברופאות נשים מביא עמו המתנה ארוכה לפגישות ייעוץ במהלך ההיריון ולעיתים קרובות ויתור על עצם הליווי, הפתרון נמצא בדמות ביצוע הליווי על ידי המיילדות אשר הוכשרו לכך, כפי שנעשה כבר בפיילוט שמתקיים במספר יישובים בארץ ושיש להרחיבו לכלל ציבור היולדות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה