בריאות

בהיריון ולא מפסיקות להשתעל? ארגון המיילדות קורא לכן להתחסן

לאור מגמה גוברת של התפרצות שעלת, ארגון המיילדות בישראל קורא לנשים בהיריון בשבועות 27-36 להתחסן בקופות החולים בחינם. החיסון המדובר מספק הגנה גם לתינוק
מערכת ice | 
חיסון שעלת (צילום נאוה עינבר, עבור ארגון המיילדות בישראל)
לאחרונה ישנה התפרצות שעלת. לאור המגמה ארגון המיילדות בישראל קורא לנשים בהיריון להתחסן נגד התופעה במיידית. הארגון מבהיר כי הקריאה רלוונטית לנשים שנמצאות בשבועות 27-36 וכי ניתן להתחסן בקופות החולים ברחבי הארץ.
מארגון המיילדות נמסר: "חיוני לקבל את החיסון לקראת סוף ההיריון במטרה להגן על התינוק עם יציאתו לאוויר העולם. ההגנה מתבצעת באמצעות הנוגדנים לשעלת אשר מתפתחים באופן יעיל, עוברים דרך השליה ומספקים הגנה אחרי הלידה בארבעת החודשים הראשונים לחייו של התינוק. הזמן האידיאלי הוא בשבועות 27-36 להריון".
כמו כן, בארגון מבקשים להדגיש כי מדובר בחיסון שלא מהווה סכנה: "חיסון אימהות יעיל מאוד במניעת שעלת בתינוקות. החיסונים בטוחים, הוכחו מחקרית ואין כל עדות מדעית לנזק כלשהו שעלול להיגרם לעובר או להריון. אם את כבר בשבוע 27, אנא גשי מיידית להתחסן. החיסון בסל הבריאות וניתן ללא תשלום".
לצד זאת, הארגון מזכיר כי בימים אלו הוא פועל ליישם מודל ליווי חדש לתקופת ההיריון. מדובר במודל רציף בשיתוף משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה. המודל דוגל בליווי ויצירת פרוטוקול אישי לאישה, לא רק ברגעי הלידה, אלא גם לאורך כל ההיריון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה