בריאות

ארגון המיילדות מבהיר: כך תימנעו מזיהומים בזמן ההיריון

לאחר ששתי נשים בהיריון לקו בזיהום מסוכן ואושפזו, ארגון המיילדות בישראל מפרסם מספר הנחיות שמפרטות את המאכלים מהם יש להימנע בעת ההיריון, לצד מספר כללים מנחים לטיפול באוכל
מערכת ice |  1
הריון (צילום pixabay)
לפני מספר ימים הופתענו לגלות כי שתי נשים בהיריון לקו בזיהומים לאחר שאכלו במסעדת טופולופומפו בתל־אביב. לאור המצב, ארגון המיילדות בישראל מפרסם היום מספר הנחיות כלליות לתזונה נכונה בזמן ההיריון שמטרתן למנוע זיהומים שיכולים לסכן את העובר ולהביא ללידה מוקדמת.
ארגון המיילדות מפרט את ההנחיות הבאות: 
  • ממומלץ להימנע מבשר שלא בושל עד הסוף כולל קרפצ'יו -  מידת Well Done בכל זמן.
  • מומלץ להימנע מצריכת דג נא או מעושן, סושי, סשימי, דגים מלוחים, פסטרמה, ביצים לא מבושלות כולל ביצה רכה, ביצת עין, מוסים וקציפות, רטבים לסלט הכוללים חלמון ביצה, מיונז מביצים לא מפוסטרות.
  • להימנע מסלטים הנמכרים במשקל, גבינות בשלות, גבינות מלוחות הנמכרות במים.
  • להימנע מגלידה אמריקאית רכה.
  • להימנע ממזון שאוחסן במקרר מעבר ליומיים.
לצד אלו, הארגון ממליץ להקפיד על שטיפה יסודית של פירות וירקות במים וסבון. כמו כן, מומלץ לעשות שימוש בקרש חיתוך נפרד לחיתוך מזון חי כמו ירקות, וקרש אחר לחיתוך בשר לא מבושל. כמו כן, הארגון ממליץ ליצור עימו קשר במידה וישנן שאלות וספקות בנוגע למאכלים שיש להימנע מהם בזמן היריון.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין מילים בפי
    א 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשים בהריון אוכלות רק בבית מזון נקי ממקום נקי סלטים טריים בלבד ללא דגים חיים וברמת העיקרון אישה בהריון צריכה כל יום מזון טרי ומבושל באותו יום ובטח לא ממסעדות מזוהמות חיידקי ליסטריה קיימים בהמון מזונות ואין עם זה שום בעייה לאנשים שהם לא בהריון
    סגור