מדדים ומחקרים

אוכלים את זה בטיסה? מומחה חושף מה אסור לעשות במטוס

מאכילת פירות ים ודגים ועד הדרך בה אתם יושבים במטוס - מומחה נימוסים משתף את כל הדברים שאסור לכם לעשות בטיסה
מערכת ice |  6
אוכל במטוס (צילום inflightfeed אינסטגרם)
אם אתה נוסע מתמיד, כנראה ישבת ליד הנוסע "ההוא" בשלב מסוים - זה ששובר את כל הכללים הבלתי כתובים של טיסות. עכשיו, ג'קי ורנון-תומפסון, מומחה נימוסים, משתף את כל הדברים שאסור לכם לעשות בטיסה. הרשימה שלה כוללת לבישת פיג'מה, אכילת פירות ים ועיכוב התור לעלייה למטוס בזמן מיון התיקים.
ורנון-תומפסון אומר שנסיעה במטוס יכולה להיות מורכבת בכל הנוגע לנימוס כי יש הרבה חוקים לא מדוברים. עם זאת, הימצאות במרחב סגור עם מספר רב של אנשים במשך מספר שעות הופכת את ההקפדה על הפרוטוקולים הנכונים לקריטית יותר.
מומחה הנימוס מפלורידה מבהיר שאסור לכם ללבוש פיג'מה לטיסה - אפילו אם אתם נוסעים בטיסת לילה. יתר על כן, לעולם אל תאכלו אוכל מסריח כמו פירות ים. גם על דג הסלמון עדיף לוותר ולבחור את אופציית העוף או הצמחונית.
ורנון-תומפסון גם מציין שלהחזיק את המעבר בזמן שאתם מכניסים את התיקים שלכם לתא העילי זו טעות נפוצה. אתם גם לא צריך לשאול אף אחד אם הוא מוכן להחליף מושבים, אלא אם כן המושב שלכם טוב יותר משלהם.
"יש לא מעט פרוטוקולים של נימוס שצריך להקפיד עליהם במטוס כי אנחנו מוגבלים בחלל קטן", אומר ורנון-תומפסון, שמנהל את מבית הספר לנימוס מבית Inside-Out, "זה מאוד חשוב כי אתה צפוי לחלוק את החלל עם כמה מאות אנשים".
המומחה מציין שחסימת המעבר בזמן הכנסת התיק לאחסון  היא "פרוטוקול נימוס שמופר כל הזמן". הדבר הנכון לעשות הוא לשבת במושב עם התיק עד שהמעבר פנוי או נוסעים עולים. באופן דומה, לעולם אל תמתחו את הרגליים לתוך המעבר כדי לתת לעצמכם יותר מקום לרגליים, גם אם השטח פנוי בשלב זה.
"למתוח את הרגליים ככה זה איזור ניתן למשא ומתן. יש מושבים עם מרווח רגליים נוסף שאתה יכול לשלם עבורם - אם אתה צריך את זה, רכוש כרטיס למרווח רגליים נוסף. אם אתה צריך למתוח את הרגליים, צא לטייל - שילמת על המושב שלך, לא על המעבר".
בנוסף, ורנון-תומפסון מסביר שאסור לך להחליף מושבים מרצונך, תמיד לקבל אישור קודם. כדאי שתתחיל לשאול חבר בצוות אם מושב קרוב יותר פנוי, ברגע שכולם יושבים במקומותיהם. אם לא, בנסיבות מסוימות אתה יכול לבקש להחליף עם מישהו, אך לעולם אל תעשה זאת אם המושב שאתה מציע רחוק, או גרוע יותר מהמושב בו הם נמצאים כעת.
לגבי ריחות רעים, המומחה טוען שכדאי להימנע מאכילת מזונות שיש בהם הרבה בצל או ריח כבד של שום. כמו כן, לעולם אל תסירו את הנעליים או הגרביים שלכם אם אתם סובלים מרגליים מסריחות או לא התקלחתם לאחרונה. "אם אתה יודע שלרגליים שלך יהיה ריח רע, אל תחלוץ את הנעליים", מסביר מומחה הנימוס, "אם אתה כן מוריד אותם, לא מתאים ללכת לשום מקום במטוס יחף או רק בגרביים - תלבש אותם בחזרה לפני שאתה עוזב את הכיסא שלך".
כמו כן, בעקבות נגיף הקורונה, המומחה מציין שאם אתה משתעל לעתים קרובות, גם אם זה לא נובע ממחלה, עליך ללבוש מסכה על הטיסה כדי לתת לאחרים שקט נפשי.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    גרביים
    דוד ש 06/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גורבים, לא לובשים.
    סגור
  • 5.
    United
    אחד שיודע 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    טסתי מסן פרנסיסקו לאירופה, 12 שעות. עליה למטוס לפי מקומות ישיבה, הכל לפי הספר. הנובעת 'ישבה לידי ב "אקונומי פלוס", נשנשה טבעות בצל מההמראה ועד הנחיתה. אף אחד לא לא העיר לה... אז מספיק להעיר שזה רק בישראל
    סגור
  • 4.
    פשששש... האם צריך שנים של התמחות לפלוט דברים כאלו ?
    מומחה? 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איזה גיבוב קשקשת נתן המומחה (?) הזה. אחלה ג'וב מצא, ואם גם מקבל תשלום על פרסום כזה אז ממש מודל לחיקוי.
    סגור
  • 3.
    המומחים בע"מ
    OBX 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש הרבה מומחים לכל תחום בחיים, גם לטיפשות. ברגע שנוסע ישב עם המזוודה שלו עד שיתםנה המעבר מישהו כבר ידחוף את המזוודה שלו מעל הנוסע שהתנהל לפי "הנהלים". כשטסתי וירג'יניה ללאס ווגאס, היה תור עליה למטוס, שנקבע על פי ההגעה של הנוסעים, למזלי היו שתיים שהכרתי שהגיעו לפני ושמרו לי מקום באמצע בין שתיהן. חייב לציין שבמדינות אירות הכל מתנהל אחרת ואם זה במדינות אירופה וארצות הברית מן הסתם הכל מתנהל הרבה יותר טוב ויעיל מאשר כל דבר במדינת ישראל.
    סגור
  • 2.
    המומחה הזה טס כנראה לבד..... (ל"ת)
    אור 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סדר עליה למטוס
    זאב 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בעית עצירת התורבגלל הנחת הטרולי במדף תיפתר אם ישנו את סדר קבוצות העליה למטוס לפי קבוצות ישיבה. (לא בישראל כמובן. הברדק וחוסר הנימוס חוגגים פה). אם קודם יעלו היושבים בסוף המטוס, לא תהיה שום בעיה.
    סגור