בריאות

החצבת ממשיכה להתפשט: התפרצויות באסיה, אירופה ואוסטרליה

עשר המדינות המובילות במדד החצבת נכון לעכשיו הן: הודו, תימן, אתיופיה, פקיסטן, אינדונזיה, סומליה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, קמרון, אפגניסטן וניגריה
מערכת ice | 
חיסון לקורונה (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
רשויות הבריאות של אוסטרליה המערבית הודיעו על חולה חצבת שנדבק בחו"ל. האיש או האישה החולים הספיקו לנסוע באוסטרליה באוטובוסים וברכבות ולבלות במועדון לילה. הציבור נקרא לבדוק אם דרכו הצטלבה עם החולה, להיות עירני לסימני מחלה ולהשלים חיסונים אם יש בזה צורך. גם באוהיו שבארצות הברית, שבה הייתה התפרצות חצבת גדולה לפני כמה חודשים, התגלה שוב חולה לא מחוסן.

לפי אתר המרכז האמריקאי לבקרת מחלות, CDC, עשר המדינות המובילות במדד החצבת נכון לעכשיו הן: הודו, תימן, אתיופיה, פקיסטן, אינדונזיה, סומליה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, קמרון, אפגניסטן וניגריה. כולן מדינות עולם שלישי שיש בהן בעיות בגישה לחיסונים וסביר מאוד שסובלות מתת אבחון.
גם באירופה מתרבים מקרי החצבת, עם התפרצות טרייה יחסית באוסטריה שהדביקה כבר יותר מ-100 בני אדם. לא מעט חולים התגלו גם בגרמניה, בפולין, בספרד ובמדינות נוספות. באסיה נמשכות ההתפרצויות גם בארמניה, בקזחסטן ועוד. במדינות רבות מתגלים מקרי חצבת, בהדבקה מקומית או מיובאים, כפי שהיה במגפת החצבת העולמית בשנים 2016-2019. אומנם מגפת הקורונה האפילה עליה, אך סכנת החצבת שבה ועולה, ולאור הירידה הכללית במתן חיסוני שגרה לתינוקות היא עלולה להגיע שוב לישראל במטוס, בדיוק כפי שהגיחה באוסטרליה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה