בריאות

הדגים שקניתם אולי מקולקלים: זוועה במחסן הקירור בחיפה שנסגר

סגנית רופאת מחוז חיפה, ד"ר רנא שיבלי, חתמה היום על צו הפסקה מינהלי למחסן הקירור "מעין סחר דגים בע"מ" במעגן הדייג קישון, בחיפה
מערכת ice | 
דגים (צילום פלאש 90)
צו הפסקה מנהלי נמסר היום (שלישי) למחסן קירור "מעין סחר דגים בע"מ" אשר במעגן הדייג קישון, חיפה, זאת לאחר ביקורת מה-8.3.2023 והשימוע שנערך אמש. הבעלים זומן לשימוע בעניין שקילת הוצאת צו הפסקה מנהלי למחסן הקירור לאור ממצאי הביקורת שערכו במקום מפקחות מחלקת שרות המזון של לשכת הבריאות המחוזית בחיפה והוטרינר העירוני .
בצו תואר: "בביקורת זו נמצאו ליקויים תברואתיים ותפעוליים חמורים המסכנים את בריאות הציבור. המצב תברואי ירוד מאוד. רוב הליקויים חוזרים על עצמם מביקורות קודמות, מצב תשתית לקוי מאוד. נמצאו דגים פגי תוקף. בעל העסק התנגד להשמדתם והוציאם ללא רשות מהמקום, העסק פועל ללא פיקוח וטרינרי כנדרש לפי חוק הגנה על בריאות הציבור, אין מעקב רציף של טמפרטורה כנדרש בתקנות רישוי עסקים, העסק פועל ללא רישיון אחסנה כנדרש לפי חוק הגנה על בריאות הציבור".

סגנית רופאת המחוז מסונפת לפקולטה למדעי הרווחה והבריאות של אוניברסיטת חיפה ביום 13.3.2023 והיא מסרה: "ערכתי לך שימוע טרם קבלת החלטה. במסגרת השימוע לא מסרת מידע מהימן אודות מקור הדגים הטריים והדגים הארוזים מראש המצויים בעסק והאם מבוצע פיקוח וטרינרי על הסחורה המצויה בעסק. מרבית תשובותיך היו מתחמקות ו/או סותרות. עם זאת, הצהרת על תיקון הליקויים שנמצאו בביקורת".
כפועל יוצא בתום השימוע היא החליטה כדלקמן: "לאור ההצהרה שלך על תיקון הליקויים בעסק, החלטתי להשהות הוצאת צו הפסקה מינהלי עד לביקורת חוזרת ובהתאם לתנאים הבאים: - עליך להציג מסמכים על מקור הדגים מכל סוג, שלא יהיו בעסק מוצרים שמקורם לא ידוע - הגשת התייחסות בכתב לתיקון הליקויים שפורטו בדוח הביקורת עד מחר ב- .בבוקר 9:00 בהתאם לממצאי הביקורת ועמידה בתנאים שפורטו לעיל תתקבל ההחלטה ביחס לצו. אם יימצא שהליקויים המהותיים לא תוקנו, אוציא צו סגירה ללא שימוע חוזר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה