בריאות

המשרד להגנת הסביבה: חומר מסוכן דלף ממפעל בדרום הארץ

חומרים מסוכנים דלפו ממפעל "גרין סטרים" בדימונה. בדיווח שהתקבל במוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה נאמר כי דלפה פסולת נוזלית מסוכנת מתוך המפעל וחלקה דלפה אל מחוץ לשטחיו
מערכת ice | 
גרין סטרים (צילום המשרד להגנת הסביבה)
היום (שלישי) התקבל דיווח במוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה ממפעל "גרין סטרים" מדימונה, העוסק במיחזור פסולת חומרים מסוכנים, כי דלפה פסולת מסוכנת נוזלית מתוך המפעל וחלקה גלש מחוץ לשטח המפעל, לרשות הרבים.
אל המקום הגיעו נציגות מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה של המשרד. בבדיקה של השניים עלה כי בעת פריקת שאריות זיקוק מסוכן ממכל למשאית, קרס הצינור המקשר בין השניים ובשל כך דלפו אלפי ליטרים של חומר הנקרא "ממסים אורגניים". הדליפה גרמה לזיהום סביבתי רחב בתוך המפעל ומחוצה לו.
נציגי המפעל שהגיעו למקום ביצעו טיפול ראשוני באמצעות ספיגת הפסולת המסוכנת הנוזלית שנשפכה. נציגי החברה לשירותי איכות הסביבה שנקראו למקום על ידי המשרד להגנת הסביבה, ביצעו דיגומים של הפסולת המסוכנת הנוזלית שהספיקה לזרום במספר מקומות. על מנת לבחון את כל ההיבטים וההשלכות של אירוע זה, יתבצע דיגום קרקע על ידי המשרד באמצעות חברה מוסמכת והמשרד ידרוש את פינוי הקרקע. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה