כסף וצרכנות

קופת חולים כללית במהלך תקדימי: כך יראו ההפניות שלכם מהיום

פרוייקט פורץ דרך בתחום ביטוחי בריאות, כאשר קופת חולים כללית תטמיע מערכת מבוססת טכנולוגיית OCR מתקדמת של IBM בהיקף של מאות אלפי שקלים. כך זה יעבוד
מערכת ice |  8
קופ"ח כללית (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, ויקיפדיה)
קבוצת ה-IT והאינטגרציה מלם תים השלימה פרויקט בכללית מושלם – מערך ביטוחי הבריאות של שירותי בריאות כללית - להטמעת מערכת מבוססת OCR של חברת IBM, לזיהוי, שליפה ואימות נתונים בתביעות בריאות מבוסס AI. היקף הפרויקט - מאות אלפי שקלים.
המערכת מאפשרת הפיכת מסמך המתקבל כתמונה ל"מסמך בר חיפוש", זיהוי סוג המסמך, שליפה אוטומטית של מידע מתוכו וכן אימות מידע זה אל מול נתוני התביעה שהוגשה באתר.
איך זה עובד? בעת הגשת בקשה להחזר כספי ("תביעה"), הלקוחות מצרפים מסמכים בפורמטים שונים של תמונה, אשר מרביתם בלתי-מובנים ובלתי-מוכרים. בשלב הראשון, המסמך עובר המרה ל'מסמך בר חיפוש" באמצעות טכנולוגיית OCR. המערכת מזהה את סוג המסמך (חשבונית / קבלה / סיכום רפואי / הפניה / דו"ח ניתוח / וכדו') ומאתרת בו את הנתונים הרלוונטיים (ת"ז ושם הלקוח, שם הספק/רופא, השירות הרפואי, תאריך, סכום וכדו'). המידע מאומת אל מול הנתונים שהוקלדו על ידי הלקוח, ובמקביל מופעלת לוגיקה לבקרה במערכת התפעולית. בהתאם לממצאי התהליך הממוכן, הבקשה מאושרת או נדחית והלקוח מקבל את ההחזר (ישירות לחשבונו או בביט).
עפר הדס, ראש אגף מערכות מידע ומחשוב בכללית מושלם: "מטרות הפרויקט שהוגדרו על ידנו היו טיפול בבקשות להחזר כספי ללא מגע יד אדם, יצירת חווית לקוח מעולה וייעול תהליכי העבודה. הפרויקט יוביל לקיצור משמעותי בזמני הטיפול בתביעה ולאישור מיידי של בקשת ההחזר ללקוח, ללא צורך בהמתנה ולאורך כל שעות היממה. הפרויקט השיג את מטרותיו באופן מלא והביא לשיפור משמעותי בשירות שאנו נותנים ללקוחותינו".
לירון טבק, מנהלת חטיבת פתרונות אוטומציה ו-Salesforce במלם תים: "זהו פרויקט חלוצי בתחום ביטוחי הבריאות, המאפשר סילוק אוטומטי מלא של התביעה ואישור מיידי ללקוח, כולל בחינת מסמכים מצורפים, תוך שימוש פורץ דרך בטכנולוגיית OCR מתקדמת של IBM, המותאמת לעברית, וכן מנוע AI לשיפור מתמיד של אחוז הזיהוי. המערכת במהותה הינה מערכת back-office ללא משתמשים אנושיים, אך מיישבי התביעות יוכלו להתערב בתהליך הזיהוי של המערכת ו'ללמד אותה' לזהות נתון שלא זוהה בתבנית מסוימת כאשר יגיע בעתיד מסמך דומה. טכנולוגיה ה-AI תאפשר לימוד של המערכת ושיפור מתמיד של שיעורי הזיהוי תוך למידה מתמשכת של שונות המסמכים. הפרויקט משיא תועלות רבות לארגון, ובהן חוויית שירות דיגיטלית מלאה ומיידית ללקוח, קיצור משמעותי של זמני הטיפול בבקשת החזר, ייעול תהליכי עבודה ועוד. טכנולוגיית AI מאפשרת שיפור מתמיד של שיעורי הזיהוי תוך למידה מתמשכת של שונות המסמכים. מדובר בתשתית מתפתחת שעתידה להתרחב לתחומים נוספים של פעילות עסקית".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    בינה מלאכותית מול הפציינט
    נורית 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בביקורי האחרון אצל רופא יועץ,ישב הרופא מול המקלדת תחקר אותי,מבלי להסתכל עליי כלל וישב ותקתק בצורה נמרצת במקלדת. רק בסוף קם מכסאו ופנה אליי לבדיקה חפוזה. לדעתי צריך שלכל רופא תהייה אפשרות לדבר אל המחשב כמו אל מזכיקה,ודבריו מייד יוקלדו. כך ירגיש גם הפונה שרואים אותו ובודקים אותו ביסודיות.
    סגור
  • 6.
    לא בכתב האשם ,הסירבול בניירת.
    צבי חיליק קמינסקי 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוליי כתבה זו מרשימה מאן דהוא,אבל לא אותנו.לילדה בת 4 יש בעייה שדורשת ביקורים תכופים,פה נק' השבר-על כל כמה ביקורים חיוב רבעון ועל כל ביקור ברפואה מקצועת ט' 17 אווילי. פה שפרו ופה יעלו . לא כתב הרופאים הוא המכשול,כי גם חלקם טועים בשל הלחץ גם בהקלדה,מי שרוצה לשמוע איוולת..קבלו. הרופאה המטפלת כתבה הפנייה ובהקלדה טעתה ,במקום לנהקליד מיון ילדים הוקלד מרפאת ילדים הגנו למרפאה , חיכינו מעל שעתיים ו שהתקבלנו במזכירות,אמרו לכו למיון ילדים-למרות שלא ישנו כל הלילה ולמרות הדלקת החריפה בשי עיניה נאלצנו לדדות כמה בניינים חזרה למיון.במיון ..איך לא,הגב' בטון מתנשא שלחה למרפאות.חזרנו וגב' אחרת פסקה-''תחזרו למיון ילדים''. פה איבדתי צלם ולמרות הכעס והסבל לא השתוללתי ולא צעקתי,בלעתי את קצפי ובקשתי בנימוס תתקשרי אליה.היא נאותה והגב' במיון אמרה-''הוא לא חתם על התחייבות..מה שלא נתבקשתי. חזרנו לגב' במיון,אמרתי את לא ביקשת שאחתום..חטפתי מימנה כאילו אני בן בית במיון וכשעניתי הוא מיהרה להכריז-''אדוני אם תצעק אני אזמין בטחון''. שלך ובשבילך או איתך ברגעים..בלה בלה בלה הכותרות יפות הן..סופו שחוייבנו סתם על תשלום..
    סגור
  • 5.
    קופה אינטרסנטית (ל"ת)
    קופת חלם לא חולים 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    "הכללית " קופה ארורה !!! (ל"ת)
    Sam 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • אתה עוד חי (עד 120)
    מואנדס 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מה לא טוב ב- "כללית"?
    סגור
  • 3.
    במכבי זה כבר קיים.כללית בפיגור בחידושים (ל"ת)
    אפרים 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    איזו טכנולוגיה מטורפת, ממש שנות ה 99
    מדהים 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שמעתי שהשלב הבא הוא שימוש ברשת שנקראת אינטרנט
    סגור
  • 1.
    תרגיל שיווקי ישן
    יהושע 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כתבה שמתעלמת מבעיות האמת של הקופה: מחסור קשה במגוון רופאים מקצועיים, תורים ארוכים ללא כל פרופורציה, המתנה ארוכה ומתישה להדמיה (חצי שנה לmri מח במקרה של חשד לאמאורוזיס פוגקס) ועוד ועוד. העיקר יש תוכנה...
    סגור