בריאות

זו העיר שמתעקשת שלא להצטרף למהפכת המחזור

המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף עם תאגיד המיחזור תמיר, מובילים בשנה האחרונה את מהפכת המיחזור במדינה אלא שעיר גדולה אחת בצפון נמנעת מלהצטרף. בהתאם לכך, המשרד החל בהליכי אכיפה כגד העיקר הגדולה בקריות - קריית אתא
מערכת ice | 
תאגיד המיחזור תמיר (צילום באדיבות תמיר)
ב-1 לדצמבר 2021 נחתמו תנאי הכרה חדשים לגוף המוכר תאגיד תמיר בהקשר להצבת פחים ייעודיים למחזור ברחבי הארץ ובהתאם לכך רשויות השלטון המקומיות בארץ נדרשו להתקשר עם החברה על מנת להסדיר ולקדם את מהפכת המיחזור של ישראל. מסתמן כעת כי בעוד שמרבית הערים עשו זאת, קריית אתא נמנעה מכך קרוב לשנה. 
על פי הודעה חדשה מטעם המשרד להגנת הסביבה, העיר הגדולה ביותר באזור הקריות הצפוני בארץ, קריית אתא, עד כה לא ביצעה התקשרות בחוזה עם תאגיד תמיר ובהתאם לכך אינה מיישמת בעיר את הסדרי הפרדה, פינוי ואיסוף לפסולת אריזות ובכך היא מפירה את חוק האריזות. 
בהתאם למניעת הפרדה, פינוי ואיסוף העירייה בעצם מונעת מהציבור להיות חלק ממהפכת המיחזור בארץ ויתרה מכך היא מסייעת לפגיעה בסביבה. על כן, המשרד להגנת הסביבה החל בהליכי אכיפה נגד עיריית קריית אתא ובמקביל הוא קורא לראש העיר, יעקב פרץ,  לפעול באופן מידי על מנת לבצע התקשרות עם תאגיד תמיר ולדאוג להתקנת פחים כתומים ברחבי העיר
סמנכ"ל בכיר שלטון מקומי מקומי במשרד להגנת הסביבה, אלעד עמיחי מסר: "המשרד להגנת הסביבה פתח בהליכי אכיפה כנגד עיריית קריית אתא מכיוון שהרשות המקומית אינה מיישמת את חוק האריזות, טרם התקשרה בהסכם עם תאגיד המיחזור ולא קבעה הסדרי הפרדה בתחומה לפסולת אריזות. הרשות נדרשת לספק ולהנגיש לכל בית את הפחים הכתומים המיועדים לפסולת אריזות על מנת לאפשר לתושבי קריית אתא להיות חלק ממהפכת המיחזור של ישראל"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה