בריאות

מחסור חמור בישראל? בשורה עגומה לנשים שעומדות ללדת

בשל חשש גדול ממחסור לאפידורל, בארגון המיילדות בוחנים אופציות אחרות כדי להקל את הכאב ויוצאות במסר מרגיע: "יש פתרונות, אתן יכולות, אנחנו אתכן"
מערכת ice | 
לידה (צילום unsplash)
בעקבות החשש ממחסור באפידורל התקבלו פניות מודאגות בארגון המיילדות בישראל, המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה ולכן הארגון יוצא במסר מרגיע לנשים:
"במערכת הבריאות מודעים לחשש ועושים הכל כדי למנוע מחסור. יחד עם זאת גם אם חלילה נגיע לשם אנחנו המיילדות בכל רחבי הארץ יודעות להציע פתרונות רבים להתמודדות עם צירי הלידה".
אסנת לוי, מיילדת בחדר לידה במרכז הרפואי הלל יפה וראש ועדת הסברה בארגון המיילדות בישראל אומרת כי: "החשש ממחסור מרעיד את עולמן של רבות מהנשים בהריון. הידיעה שיש אפשרות לקבל אפידורל נותנת שקט נפשי גם לאלו שמתכננות לידה טבעית ואין ספק שהמידע החדש מכניס לאי שקט".
חשוב לנו להדגיש מוסיפים בארגון המיילדות: "יש עוד פתרונות ואמצעים תרופתיים רבים כגון גז צחוק, פטידין ומשככי כאב נוספים הניתנים דרך הווריד אך לא פחות חשוב ועוזר, תנועתיות, מים, מגע, דמיון מודרך, מכשירי טנס, תרגילי נשימה ותמיכה של מיילדת אשר עוזרים רבות להפחת הכאב והיכולת להתמודד איתו".
עוד מדגישים בארגון: "זכרו שהחלק הקשה של הציר לא נמשך יותר מדקה בכל פעם ואנחנו שם אתכן לתמוך לנשום וללוות את הרגעים האלה יד ביד". לסיכום מציינים בארגון המיילדות כי: "לידות טבעיות ללא אפידורל מתרחשות בכל יום בחדרי הלידה ברחבי הארץ".
יצוין על פי מכתבם של איגוד הרופאים המרדימים בישראל כ - 70-80 אלף יולדות מקבלות מדי שנה אלחוש אפידורלי. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתבצעות בישראל כ- 170,000 לידות בשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה