בריאות

זוועה בבית החולים שיבא: זה מה שנמצא בבקבוק התינוק

חלקיק מחומר הגלם שמוטמע בפלסטיק ממנו עשוי הבקבוק נמצא בתוכו, והשימוש בביה"ח הופסק מידית ונמסרה הודעה לייבואן. נמסר כי לא נשקפת סכנה לבריאותם של התינוקות
מערכת ice | 
בית חולים לידות תינוקות לידה (צילום משה שי פלאש 90)
בסוף השבוע האחרון דיווח בית החולים שיבא תל השומר למשרד הבריאות על המצאות של חלקיק שחור שנמצא בבקבוק מזון תינוקות של חברת אבוט, המדובר במזון מוכן שמשווק בבקבוקונים. השימוש במזון מסוג זה הופסק על ידי בית החולים מיידית ונמסרה הודעה ליבואן.
מיד עם קבלת הדיווח ביצע משרד הבריאות בדיקה מול היבואן ובלשכות הבריאות בכל הארץ מהן עלה שלא התקבלו תלונות נוספות בנושא. הממצא נבדק במעבדה בישראל והתברר כי ככל הנראה מדובר בחלקיק מחומר הגלם ממנו מיוצר הבקבוק שמוטמע בפלסטיק ממנו עשוי הבקבוק וכי לא נשקפת סכנה לבריאותם של התינוקות.

בתחקיר של משרד הבריאות אל מול היבואן בישראל והיצרן בארה״ב והתברר כי מוכרת תלונה קודמת ממדינה אחרת על ארוע אחד נוסף דומה, עוד  התברר כי חברת אבוט החליפה את המכונה ממנה מייצרים את הבקבוקים. משרד הבריאות עדכן את ה-FDA כמקובל בארועים מסוג זה.
כזכור, רק בשבוע שעבר ענקית ייצור המזון לתינוקות אבוט הודיעה על ריקול עבור נוסחה מסוימת של סימילאק בגלל פגמי אריזה, קופסאות של סימילאק המכילות את הפורמולה, יורדות מהמדפים מהסופרמרקט בגלל פגם שנפל באריזה של המוצר.
רק בתחילת השנה, אבוט יזמה ריקול גדול במיוחד של חלק ממוצרי תחליף חלב לתינוקות שלה וסגרה את המפעל שלה במישיגן בפברואר לאחר דיווחים על זיהומים חיידקיים חמורים בתינוקות, הריקול גרם למשבר חמור בפורמולת תינוקות וגרמה למחסור של ממש על המדפים.
מאבוט נמסר: "איכות ובטיחות המוצרים שלנו הם בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנו מתייחסים לכל הפניות ברצינות המרבית. במספר בקבוקי סימילאק מוכן להאכלה (59 מ"ל) באצווה מס' 37677X8 (פג תוקף 1 בפברואר 2023), נראה חלקיק שחור קטן מפלסטיק המהווה חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהבקבוק, והינו מותר למגע עם מזון.
סיימנו בדיקה פנימית ועבדנו עם משרד הבריאות בעניין זה ואין חשש לאיכות או בטיחות במוצר זה, שהינו פורמולה נוזלית סטרילית מסחרית לתינוקות. המוצר בטוח לשימוש וניתן להמשיך לצרוך אותו בבטחה. כל מוצרי אבוט האחרים אינם מושפעים מעניין זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה