בריאות

כוח התנועה: שחייה להפגת מתחים, הליכה לחסימות נפשיות

נפש בריאה בגוף בריא: האם פעילות גופנית היא המפתח לחיזוק הנפש? שניים מכל שלושה אנשים מאמינים שכן, על פי סקר חדש, ומומחי בריאות מסכימים. למעשה, הפגת מתח יכולה להיות פשוטה: שחייה והליכה יכולות להיות תרופה טובה לניקוי חסימה נפשית
מערכת ice | 
בריכת שחיה (צילום נתי שוחט פלאש 90)
איש הטלוויזיה והרופא הבריטי ד"ר זואי וויליאמס אומר כי תנועות שונות יכולות לשפר מצבי רוח מסוימים. הוא ממליץ לשאוף אוויר צח בהליכה אם אתה מרגיש תקוע או חסר מוטיבציה בזמן העבודה כדי לתת לך דחיפה. הסיבה לכך היא שהליכה עוזרת ללב שלך לפעום מהר יותר, מספקת דם טרי עם חמצן למוח שלך, ומאפשרת לך לחשוב ולהתמקד טוב יותר.
 
"הזזת הגוף שלנו בכל צורה או צורה בכל יום יכולה להעלות את מצבי הרוח שלנו ולעזור להגביר את הניידות והרווחה הנפשית שלנו... אפילו התנועות הקטנות ביותר יכולות לגרום לך להרגיש מאושר ובריא יותר", אומר הדוקטור.
 
התנועה השיטתית של השחייה נותנת לכם משהו למקד את המחשבה, עוזרת להפחית את רמות הלחץ, כמו גם משחררת קורטיזול, שיכול לעזור בניהול מתח. וריקוד יכול לשמש כדרך לנטרל תחושות של דאגה או חרדה, שכן הפעילות הגופנית יכולה לשחרר אנדורפינים, סרוטונין, דופמין ונוראדרנלין, הנותנים תחושות של אושר.
 
העצה מגיעה מסקר של 3,000 מבוגרים בריטים, כולל 1,000 הסובלים ממצב בריאותי ארוך טווח. התוצאות מראות ש-67 אחוז מאלה שעושים צורה כלשהי של פעילות גופנית טוענים שזה עוזר למצב הרוח שלהם. שליש מהנשאלים מרגישים שמצב הרוח שלהם גרוע יותר אם הם לא זזים או מבצעים פעילות גופנית כפי שהם היו עושים בדרך כלל, כאשר רווחה נפשית היא הגורם הגדול ביותר עבור 18 אחוזים, בבחירת פעילות גופנית. בסך הכל, 29 אחוז מסכימים שצורה כלשהי של פעילות גופנית גורמת להם להרגיש "רגועים" יותר לאחר מכן.
 
עבור אלה עם מצב בריאותי ארוך טווח, 38 אחוז מסכימים שצורה כלשהי של פעילות גופנית מאמינה שהיא עוזרת לרווחתם. למעשה, כמעט רבע (23 אחוז) טוענים שההשפעה שיש לה על בריאותם הנפשית היא הסיבה העיקרית שלהם להיות פעילים יותר מלכתחילה. לעומת זאת, לא לזוז כפי שהם היו רוצים גורם ל-45 אחוז מהסובלים ממצבים בריאותיים לחוש ירידה, לעומת 27 אחוז מאלה שחיים ללא מצב.
 
"זה יכול להיות מתסכל לפעמים אם אנחנו לא מזיזים את הגוף שלנו במשך תקופה ארוכה", אומר ד"ר וויליאמס, שעובד עם קמפיין הבריאות הבריטי "We Are Unfeatable", שהזמין את המחקר. "אבל אפילו התנועות הקטנות ביותר כמו הליכה או מתיחות יכולות לגרום לך להרגיש מאושרים ובריאים יותר. הזזת גופנו בכל צורה או צורה בכל יום יכולה להעלות את מצבי הרוח שלנו ולעזור להגביר את הניידות והרווחה הנפשית שלנו".
 
המחקר גם מגלה ש-42 אחוז מהמבוגרים ללא מצב בריאותי פעילים יותר מחמישה ימים בשבוע, במשך כ-43 דקות בכל פעם. אבל עבור אלה עם מחלות כרוניות, זה יורד ל-25 אחוז, למשך 35 דקות בכל פעם. שבעה מתוך 10 מבוגרים מודים שהם מרגישים אשמים (69 אחוזים) כשהם לא מסתובבים כרגיל, כאשר מספר זה עולה ל-76 אחוזים מאלה שיש להם מצב בריאותי ארוך טווח.
 
התברר גם ששלישי מרגיש מאוכזב אם הם מגיעים לסוף היום ולא עשו פעילות גופנית כמו שקיוו לו. דילוג על פעילות גופנית אפילו גורם לאנשים להרגיש גרוע יותר מבחינה פיזית, כאשר 18 אחוזים אומרים שהם נלחמים בנוקשות ובכאב עקב חוסר תנועה. אי פעילות גופנית יכולה גם כאמור להחמיר את הכאבים הללו.
 
כמעט שישה מתוך 10 אנשים (58 אחוז) מרגישים שהם כבר עושים כמה שיותר פעילות גופנית, כאשר זה עולה ל-75 אחוז מהסובלים ממצב בריאותי. חלק מהפעילויות הפופולריות ביותר, מבין כל האנשים שנסקרו, כוללות הליכה (53 אחוז), פעילויות ספורט קבוצתיות (20 אחוז) ושחייה (18 אחוז).
 
עוד עולה מהסקר כי 51 אחוז מהמבוגרים מתאמנים בעצמם, כאשר 45 אחוז מהם ציינו שהם מוצאים רוגע בלהיות לבד עם המחשבות שלהם. עם זאת, "התעמלות" יכולה להיות בעיה עבור אחרים. 22 אחוז חוששים שהם ישפטו על ידי אחרים ו-20 אחוז חוששים שהם לא יהיו "בכושר מספיק" כדי להצטרף לאלה שנמצאים בכושר טוב יותר מהם.
 
ומתוך אלו עם מצב בריאותי שאוהבים להיות פעילים סולו, 28 אחוז אומרים שמצבם גורם להם להרגיש מודעים לעצמם. כתוצאה מכך, 52 אחוזים מהנשאלים הפעילים עושים את הפעילות הגופנית שלהם בבית, על פי המחקר שבוצע באמצעות OnePoll.
 
"זה כל כך נהדר לראות מהמחקר שכולם, כולל אלה שחיים עם מחלה או מצב בריאותי, יכולים לקבל דחיפה מרוממת מפעילות גופנית, לא משנה כמה היא גדולה או קטנה", אומרת מישל רוברטס, תוכנית לפעילות גופנית ובריאות. מוביל מקבוצת הצדקה של ריצ'מונד מאחורי We Are Unfeatable. "אנחנו רוצים לעודד את כולם למצוא את התנועות שמתאימות למצב הרוח שלהם ולספק מקור השראה למי שלא בטוח איפה או איך להתחיל."
 
ד"ר וויליאמס מציע גם כמה עצות מועילות להגברת מצב הרוח באמצעות פעילות גופנית:
• עם זאת אתה מרגיש בכל יום נתון יש תנועה שאתה יכול לעשות כדי להתאים לרמות האנרגיה שלך ולהגביר את מצב הרוח שלך. הכוונה לעשות פעילות גופנית כל יום - איך שתרצו לזוז - יכולה לעזור לנו להרגיש מאושרים ובריאים יותר ולאורך זמן יכולה לאפשר לכם לבנות את הזמן שאתם מבלים בפעילות גופנית.
• כאשר אתה מתעורר בתחושת אנרגיה, הליכה מהירה היא דרך מצוינת להניע את הגוף שלך. במשך ימים שמתחילים לאט יותר, טיול יכול לעבוד כדי להניע את הגוף ולנקות את המוח. הליכה היא תרגיל אירובי נהדר בעל השפעה נמוכה המאפשרת לך לשפר את רמות הכושר שלך תוך כדי עדינות למפרקים.
• אם אתה מרגיש לחוץ, אתה יכול לנסות לשחות לפעילות רגועה וממוקדת שהיא נהדרת לגוף ולנפש שלך. תנועת השחייה יכולה להתבצע גם בישיבה על הספה או ליד השולחן, לדרך קלה לשלב קצת תנועה ביום שלך כאשר אינך מסוגל להגיע לבריכה.
• אם אתה חש דאגה או חרדה, פעילויות אירוביות כגון ריקוד עשויות להיות דרך מצוינת להפיג מתחים ולהעלות את הדופק בצורה טובה. פעילות גופנית משחררת אנדורפינים, סרוטונין, דופמין ונוראדרנלין אשר מעוררים תחושות חיוביות במוח שלך שיכולות לגרום לך להרגיש פחות לחוץ וחרדה.
• כאשר יש לך חסימה נפשית או מרגיש חסר מוטיבציה, לשאוב קצת אוויר צח ולהזיז את הגוף החוצה היא דרך מצוינת לנקות את המוח שלך. תנועה חיצונית זו יכולה להיות משימה יומיומית כמו לסחוב קניות מהחנות, לצאת לטיול כלבים או אפילו לעשות קצת גינון.
• אם תגיעו לסוף היום ותבינו שלא זזתם כמה שיכלתם, תוכלו לעשות כמה מתיחות ותנועות יוגה פשוטות לפני השינה כדי לעזור לכם להירגע ולנוח בקלות.
 
10 הפעילויות הגופניות המובילות שאנשים עושים על בסיס קבוע (פעם בשבוע):
1. הליכה
2. מתיחות
3. ניקיון
4. גינון
5. ספורט קבוצתי כלומר כדורגל, טניס וכו'.
6. שחייה
7. ריצה
8. כפיפות בטן
9. שב לעמוד
10. ריצה בחוץ
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה