בריאות

מכבי שירותי בריאות באזהרה דרמטית: "אתגר בסדר גודל לאומי"

על פי נתוני מכבי שירותי בריאות, נרשמת עלייה חדה במספר המאובחנים בפוסט טראומה מאז פרוץ המלחמה. מדובר בעלייה של 60% בילדים ונוער עם פוסט טראומה מתוך מטופלי בריאות הנפש; פי 4 אבחנות בקרב ילדי הדרום לעומת שאר הארץ

מערכת ice | 
משרד הבריאות
שנה מפרוץ המלחמה ולפי נתוני מכבי שירותי בריאות, נרשמת עלייה של 27% באבחנות פוסט טראומה מבין מטופלי בריאות הנפש בקרב כלל הגילאים בכל רחבי הארץ. בקרב ילדים ונוער עד גיל 17 הנתונים מדאיגים עוד יותר ועלו ב-60%. רוב העלייה מקורה במחוז הדרום, שכן שיעור מטופלי בריאות הנפש שאובחנו עם PTSD גדול במחוז הדרום כמעט פי 2 מאשר ביתר רחבי הארץ. 
העלייה בשיעור המאובחנים עם פוסט טראומה במחוז הדרום עומדת על 70%, לעומת שאר חלקי הארץ שם העלייה שנצפתה היא בשיעור של 25% בקרב מטופלי בריאות הנפש בכלל הגילאים. בקרב ילדים ונוער עד גיל 17 אובחנו פי 4 מטופלים עם פוסט טראומה במחוז הדרום לעומת שאר חלקי המדינה, וכן נצפה כי אחוז המאובחנים במחוז הדרום בקרב גילאי 18 ומעלה גדול ב-65% משאר המאובחנים ברחבי הארץ בגילאים אלו.
ד"ר טלי שמואלי, מנהלת המחלקה לבריאות הנפש במכבי שירותי בריאות: "מדובר בנתונים מטרידים ואנו מרגישים את העליות החדות בשטח במרפאות בריאות הנפש שלנו בכל רחבי הארץ, ובמרפאות באזור הדרום בפרט. עם הימשכות המלחמה אנו צופים כי נראה בהמשך עליה גדולה עוד יותר מזו שמוצגת כעת בחלוף שנה למלחמה. 
משכך, מכבי נערכת כל העת ורק בשנה החולפת פתחנו 15 מרפאות ושלוחות בריאות הנפש בכל רחבי הארץ ועתידות להיפתח במהלך השנה הקרובה עשר מרפאות גדולות נוספות, הגדלנו בכ-50% את כמות המפגשים במרפאות הרב-מקצועיות שלנו וגייסנו מאות אנשי צוות רפואי למערך בריאות הנפש.
מדובר באתגר בסדר גודל לאומי חסר תקדים ועל המדינה לפעול בכל המישורים לרבות התקציביים כדי להתמודד עם העומסים הקיימים ועם העומסים הגדולים עוד יותר שצפויים בתחום בריאות הנפש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה