בריאות

מגיפה חדשה? הנתונים המדאיגים שחשפה האגודה למלחמה בסרטן

האגודה למלחמה בסרטן חושפת נתונים חדשים: עלייה במקרי סרטן הערמונית והשפעות אורח חיים בריא בהפחתת הסיכון לחלות במחלה השכיחה ביותר בקרב הגברים בישראל

מערכת ice | 
האגודה למלחמה בסרטן (צילום יח"צ)
לרגל היום הבין-לאומי למאבק בסרטן הערמונית, האגודה למלחמה בסרטן הערמונית, האגודה למלחמה בסרטן חופשת נתונים עדכניים על המחלה השכיחה ביותר בקרב גברים בישראל. על פי הערכות האגודה, בשנת 2024 צפויים להיות מאובחנים כ-2,800 גברים עם סרטן הערמונית,וכ-530 מהם ימותו מהמחלה.
נתוני משרד הבריאות לשנת 2020 מעידים כי 2,629 גברים חלו בסרטן חודרני של הערמונית, מה שהציב את המחלה במקום החמישי בשכיחותה כגורם לתמותה מסרטן בקרב גברים, עם 498 מקרי מוות. תחזית הסוכנות הבין-לאומית לחקר הסרטן מצביעה על כך שבשנת 2045 יעלה מספר החולים בישראל לכ-4,300 גברים.

צילום: האגודה למלחמה בסרטן
נתוני Globocan של ארגון הבריאות העולמי מעידים כי בשנת 2022 נרשמו ברחבי העולם 1,467,854 מקרים של סרטן הערמונית, עם 397,430 מקרי מוות.
משה בר-חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, ציין כי סרטן הערמונית הוא הנפוץ ביותר בקרב גברים בישראל, עם כ-233 חולים חדשים מדי חודש. הוא הדגיש את החשיבות של אורח חיים בריא בהפחתת הסיכון לחלות, כולל הימנעות מעישון, הפחתת צריכת מזון מעובד, ביצוע פעילות גופנית ושמירה על משקל גוף תקין.
לנה קורץ-אלמוג, מטפלת במיניות באגודה, הדגישה את ההשפעות המיניות שיכולות להיגרם לגברים המתמודדים עם סרטן הערמונית. והציעה תמיכה אישית וטיפול במקרים אלו.
האגודה למלחמה בסרטן ממליצה על תזונה מאוזנת, צריכה גבוהה של עגבניות, שמירה על משקל גוף תקין ופעילות יומיומית כאמצעים להפחתת הסיכון לסרטן הערמונית. הימנעות מעישון, לפי המלצות האגודה היא קריטית לצמצום הסיכון לסרטן ולשמירה על הבריאות הכללית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה