משפט

הבעל טען שהשתתפה בפורנוגרפיה: מה קבע בית המשפט?

בית המשפט פוסק פיצוי של 155,000 שקל לאישה בעקבות פרסומים משפילים שביצע בעלה לשעבר. השופטת קבעה כי מדובר בלשון הרע

מערכת ice | 
משפט (צילום pixabay)
בית המשפט לענייני משפחה פסק פיצוי של 155,000 שקל לאישה בעקבות פרסומים משפילים שביצע בעלה לשעבר ברשתות החברתיות. האישה, אזרחית מולדבית שהתגרשה מישראלי ונאלצה לעזוב את ישראל, הותקפה בפוסטים שפורסמו על ידי בעלה, שבהם הושמעה האשמה שהיא רמאית ומסכנה גברים.
הפוסטים כללו האשמות חמורות כמו נזק בנקאי בסכום של 20,000 דולר, טענות על פעילות פורנוגרפית ותיאור של האישה כמי שמסכנה גברים ברשתות החברתיות. בנוסף, האיש דרש מהאישה לשנות את שמה והביע איחולים שליליים.
השופטת מיכל ברגר בלום קבעה כי הפרסומים הם לשון הרע ולא התקבלו טענותיו של האיש בדבר "אמת דיברתי" או עניין ציבורי. השופטת ציינה שהפרסומים נבעו ממניע נקמני, והאיש נכשל להוכיח את גרסתו. בית המשפט הדגיש את השפעת הפרסומים ברשתות החברתיות ואת הצורך בפיצוי גבוה, כדי לשמור על כבוד האדם ולהרתיע מהכפשות נוספות.
עורכי הדין דניאל פרידנברג ואוהד הופמן ממשרד "הופמן & פרידנברג" ציינו כי פסק הדין מאזן בין הצורך להרגיע סכסוכים משפחתיים לבין האכיפה של חוק איסור לשון הרע. הם הדגישו כי בית המשפט לא מקל ראש בהכפשות ציבוריות ויש לבחון את ההגנות המשפטיות בהתאם לנסיבות של כל מקרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה