דיגיטל וטק

זאת המדינה שמתכננת לקבוע גיל מינימום לשימוש ברשתות חברתיות

ממשלת אוסטרליה צפויה לעגן בחוק גיל מינימלי לשימוש ברשתות חברתיות, במטרה להגן על בריאותם הנפשית של בני הנוער במדינה. היוזמה זוכה לתמיכה רחבה בקרב הפוליטיקאים האוסטרלים, אך מומחים מזהירים מפני השלכות בלתי צפויות. כמו כן, קיים חשש שבני נוער ישתמשו ברשתות בסתר
מערכת ice | 
הגנה על ילדים ברשת מתכנים בלתי הולמים (צילום shutterstock)
השלכות השימוש ברשתות חברתיות על ילדים ובני נוער הן אחד הנושאים המדוברים בשנים האחרונות. ממשלת אוסטרליה צפויה לעגן בחוק גיל מינימלי לשימוש ברשתות חברתיות, במטרה להגן על בריאותם הנפשית של בני הנוער במדינה. ראש הממשלה אנתוני אלבניזי הכריז כי הצעת החוק צפויה להיות מוגשת לפרלמנט המקומי עוד השנה. הגיל המדויק טרם נקבע אך צפוי לנוע בין 14 ל-16.
היוזמה זוכה לתמיכה רחבה בקרב הפוליטיקאים האוסטרלים, אך מומחים מזהירים מפני השלכות בלתי צפויות. על פי הדיווח בישראל היום, מומחים חוששים שהגבלת הגיל תמנע מבני נוער במצוקה למצוא עזרה ברשת. כמו כן, קיים חשש שבני נוער ישתמשו ברשתות בסתר, מה שעלול להגביר את הסיכונים.
 

מדינות רבות, כולל ארה"ב והאיחוד האירופי, מתמודדות עם סוגיית השפעת הרשתות החברתיות על ילדים ובני נוער. בספרד, לדוגמה, העלו לאחרונה את גיל המינימום לפתיחת חשבון ברשתות חברתיות מ-14 ל-16. בראיון לתחנת רדיו בסידני אמר אלבניזי: "תנו לילדים להיות ילדים, אין שום דבר חברתי בחלק מהרשתות החברתיות שלוקחות את הצעירים שלנו הרחק מחברים אמיתיים וחוויות אמיתיות".
"אנחנו רוצים להוציא את הצעירים מהמכשירים שלהם ולהביא אותם למגרש הפוטבול, לבריכת השחייה או למגרש הטניס ולגרום להם לתקשר זה עם זה, ואנחנו יודעים שהרשתות החברתיות גורמות לנזק חברתי."

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה