בריאות

לקראת מתקפת סייבר? מכבי שירותי בריאות חתמה על הסכם עם סיינריו

ענקית הבריאות תיישם את פלטפורמת החברה לאבטחת סייבר, במטרה להגן על מכשירים רפואיים ועוד. מדובר בהסכם למתן רשיון שימוש בתוכנה עם חוזה לשלוש שנים בגובה המוערך במאות אלפי דולרים לשנה. לאון לרמן, מייסד שותף ומנכ"ל סיינריו: "ראיית הנולד באימוץ מיטב הטכנולוגיות המתקדמות תהווה דוגמה"
מערכת ice | 
מכבי שירותי בריאות ואבטחת סייבר (צילום shutterstock)
בעקבות העלייה במספר מתקפות כופרה המכוונות נגד מערכות הבריאות בישראל, מכבי שירותי בריאות נקטה בצעדים יזומים לחיזוק הגנות הסייבר שלה. ענקית הבריאות מודיעה, לאחר שבחנה פתרונות שונים בתחום אבטחת הסייבר, על יישום פלטפורמת סיינריו. מדובר בפתרון אבטחה מקיף במיוחד, המיועד להגן על מכשירים רפואיים ומכשירי אינטרנט של דברים (IoT) מפני איומי סייבר.
מדובר בהסכם למתן רשיון שימוש בתוכנה (SaaS) של סיינריו עם חוזה ל-3 שנים בגובה המוערך במאות אלפי דולרים לשנה. מתקפות כופרה הפכו לאתגר משמעותי עבור ארגוני הבריאות ברחבי העולם, ומוסדות ישראליים אינם יוצאים מן הכלל. בעקבות אימוץ הפלטפורמה המתקדמת של סיינריו, מכבי שואפת להגן על נתוני המטופלים, לשמור על רציפות וזמינות של שירותי הבריאות שהיא מספקת, ולעמוד במחויבותה לתקנים הגבוהים ביותר של טיפול רפואי ואבטחה.
קובי כץ, סמנכ"ל וראש חטיבת הטכנולוגיות במכבי שירותי בריאות, הדגיש את חשיבותו של צעד אסטרטגי זה. לדבריו, "הגנות סייבר המתמחות בתחום הבריאות התקדמו בצורה משמעותית בשנתיים האחרונות. לאחר בחינה יסודית, היה לנו ברור כי הטכנולוגיה והצוות של סיינריו מקדימים את המתחרים בהרבה בכל הנוגע לעצירת מתקפות כופרה, הגנה על מכשירים רפואיים וחיזוק יכולותנו לספק שירותי בריאות רציפים, בטוחים, ואיכותיים.
חברת סיינריו, אשר נוסדה בישראל, ובשנים האחרונות פועלת בכל העולם, נחשבת למובילה בתחום אבטחת סייבר בתחום שירותי הבריאות, והיא מביאה עמה ניסיון גלובלי לשולחן. הטכנולוגיה החדשנית של הפלטפורמה מיועדת לנטר, לזהות ולטפל באופן שוטף באיומי סייבר, עם התמחות ממוקדת באופי הייחודי של מכשירים רפואיים ומכשירי IoT המשמשים לטיפול רפואי. סיינריו הייתה בין הראשונות לאמץ בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI) לשדרוג היכולות הטכנולוגיות שלה, ובין היתר על מנת להאיץ את ניתוח התעבורה הרשתית וכן את קצב פיתוח המוצרים. האימוץ המהיר והחדשני של סיינריו הפך אותה לדוגמא שזוכה ללא מעט אזכורים בעולם להמחשת עוצמתה של בינה מלאכותית גנרטיבית. 
 
לסינריו לקוחות מאוד גדולים במספר שווקים בעולם, עם דגש על ארה״ב ואנגליה. באנגליה מדובר בפתרון הנפוץ ביותר (מעול 60% מה- NHS Trusts שקנו פתרון לניטור והגנה על מכשירים רפואיים בחרו בפתרון של סיינריו). גם בארה״ב זהו פתרון מוביל מוביל, במספר רשתות בתי חולים גדולים.
לאון לרמן, מייסד שותף ומנכ"ל סיינריו על שיתוף הפעולה עם מכבי: "אנו גאים להיבחר על ידי צוות מכבי שירותי בריאות לאחר ניתוח מעמיק של הטכנולוגיות הקיימות. ראיית הנולד שלהם באימוץ מיטב הטכנולוגיות המתקדמות, תהווה דוגמה ותוכנית על עבור קהילת הבריאות העולמית וישפר משמעותית את הגנות הסייבר על מערכת הבריאות בישראל". 

אימוץ הפלטפורמה של סיינריו על ידי מכבי מהווה צעד משמעותי להבטחת החוסן של המערכת הרפואית. יוזמה זו מחזקת את שליחות הארגון לספק את איכות הטיפול הגבוה ביותר תוך שמירה על נתוני המטופלים מפני איומים מתפתחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה