בריאות

מכבי שירותי בריאות נרתמים: המערכת לאבחון מוקדם של התקפי לב

חברת AccuLine גייסה Seed של 4.2 מיליון דולר בהובלת eHealth Ventures ומכבי שירותי בריאות, כולל מענקים של גוגל ורשות החדשנות. ההון ישמש להמשך הפיתוח של מערכת ה-CORA לאבחון מוקדם של התקפי לב, עם פוטנציאל שוק של 7 מיליארד דולר לשנה בארה"ב
מערכת ice | 
שירותי בריאות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת הסטארט-אפ AccuLine  הודיעה על השלמת סבב Seed בהיקף של 4.2 מיליון דולר בהובלת קרן eHealth Ventures ובהשתתפות מכבי שירותי בריאות ו-Mayo Clinic (המרכז הרפואי המוביל בארה"ב) איתו חתמה על הסכם לשיתוף ידע לפיתוח המוצר עבור השוק האמריקאי. סכום זה כולל מענק שני מרשות החדשנות וכן מענק מקרן ה-AI של גוגל לסטארט-אפים (Google AI Startups Fund). סבב הגיוס יסייע להמשך הפיתוח והמסחור של מערכת ה-CORA המאפשרת אבחון מוקדם של התקפי לב. 
הפתרון של AccuLine נולד על רקע העובדה שלמרות שהתקפי לב הם גורם המוות מספר אחת בעולם, לא קיימת כיום בידי הרופאים אף בדיקה מדויקת, קלה לביצוע, לא פולשנית ולא יקרה לאבחון מוקדם של מחלת לב כלילית. בדיקות האק"ג במאמץ הפופולריות אינן מדויקות דיין ואילו הבדיקות הפולשניות - כמו צנתור וירטואלי, מיפוי לב או צנתור אבחנתי - כוללות הזרקה של חומרי ניגוד או חומרים רדיואקטיביים וחושפות את המטופל לקרינה מייננת. בנוסף, עלותן גבוהה מאוד, זמני ההמתנה אליהן ארוכים וניתן לבצען רק בבתי חולים. כמו-כן, הן אינן מוצעות למבוטחים, אלא אם כן הם סימפטומטיים.
הטכנולוגיה החדשנית של AccuLine פורצת את המחסום הזה ומשנה את אופן האבחון של המחלה. מערכת ה-CORA מאפשרת בדיקה מהירה וקלה לביצוע במשרד רופא המשפחה, על ידי כל איש צוות רפואי. המערכת מנתחת במשך 4 דקות בלבד, שלושה סיגנלים ביולוגיים בו זמנית - התפקוד החשמלי של הלב, רמת החמצן בדם ופאזת הנשימה. באמצעות אלגוריתם חדשני לסינון ועיבוד אותות ובינה מלאכותית ניתן להעריך את מצבם של עורקי הלב של הנבדק ולנתב את הטיפול בו.
"אבחון בשלבים ראשונים מאוד של מטופלים בסיכון להתקף לב, מבלי להעביר אותם בדיקה פולשנית, יעניק ערך מוסף לכל מערכות הבריאות, רופאים וארגוני ביטוח", אומר משה בראל, מייסד-שותף ומנכ"ל AccuLine, יזם מנוסה בתחום המכשור הרפואי ובעל ניסיון של 20 שנה בתפקידי ניהול בכירים בחברות רב-לאומיות, כגון ג'ונסון אנד ג'ונסון ולומניס, וכן בהובלת מספר סטארט-אפים בתחום. "בבדיקה זו טמון פוטנציאל להציל את חייהם של מיליוני אנשים בשנה, ולחסוך מאות מיליוני דולרים למערכות הבריאות על בדיקות מיותרות, או על טיפולים יקרים בחולים לאחר התקף לב, הכוללים שיקום ותרופות". לדברי בראל, "פוטנציאל השוק נאמד ב-7 מיליארד דולר בשנה בארה"ב בלבד וצפי המכירות נאמד במאות מיליוני דולרים לאחר השקת המוצר".
טלאור זק"ש, מייסד משותף של קרן eHealth Ventures, המתמחה בהשקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים בתחום הבריאות הדיגיטלית: "AccuLine היא אחת החברות המבטיחות ביותר בהן השקענו, לחברה פוטנציאל לחולל מהפכה של ממש בתחום הזיהוי המוקדם של התקפי לב. אנו מלווים את החברה כבר שנתיים בהן הוכיח הצוות יכולות פיתוח וניהול מעולות. אנו מאמינים שההון שגויס עתה בשילוב עם התמיכה של ענקית רפואית כמו Mayo Clinic והידע שלנו בשוק הבריאות האמריקאי יאפשרו ל-AccuLine להפוך לסטנדרט חדש בתחום הזיהוי המוקדם של התקפי לב".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה