בריאות

לקראת מתקפה איראנית? מערכת הבריאות בישראל נכנסת לכוננות שיא

מאז חוסל איסמעיל הנייה בטהרן, חיסול שכמובן יוחס ישירות לישראל על אף שבירושלים לא הגיבו באופן רשמי לחיסול, האיומים נשמעים מכל עבר כלפי ישראל והחשש ממתקפה גדולה גובר. שר הבריאות קיים הערכות מצב רבות, כהכנה למצב חירום
מערכת ice | 
עלי ח'אמנאי (צילום shutterstock, ויקיפדיה/ khamenei.ir)
ברקע המתיחות הגוברת שנמצאת אולי בשיאה מאז המלחמה, והאיומים מצד כלל שחקני ציר הרשע, במדינת ישראל מתחילים להיערך למתקפה גדולה שאולי תגיע, כתגובה לחיסולים בביירות ובטהרן שכידוע, ישראל לקחה אחריות רק על החיסול בלב הבירה הלבנונית, כאשר באופן רשמי לא התייחסו בישראל למותו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה.
בתוך כך, שר הבריאות, אוריאל בוסו ממפלגת ש"ס, קיים היום (חמישי) סדרת הערכות מצב בהשתתפות המשנה למנכ"ל המשרד ד"ר ספי מנדלוביץ' ועם מנהלי בתי חולים, מנהלי קופות החולים וראשי מערכת הבריאות. 
במהלך הדיונים הציגו גורמי המקצוע לשר את ההיערכות לחירום, לרבות בנושא כוח האדם הרפואי, מצב מתחמי המיגון, מלאי חרום, הגנת הסייבר, המערכים לבריאות הנפש  ודרכי הפעולה להעלאה מיידית של רמת הכוננות. 
השר בוסו הנחה לשמור על דריכות מלאה, לבדוק את מוכנות כח האדם ומלאי הציוד הרפואי ולוודא שהרציפות התפקודית תימשך כסדרה במקרה של הסלמה ביטחונית נוספת בצפון. זאת תוך מזעור הפגיעה בשירותים הניתנים כעת. 

צילום: דוברות משרד הבריאות
שר הבריאות אוריאל בוסו אמר: "מאז השבעה באוקטובר מערכת הבריאות ממשיכה להתנהל בשגרת חירום ומוכנה לשינוי מיידי במצב הכוננות הביטחונית. משרד הבריאות נמצא בקשר שוטף עם מנהלי בתי החולים, קופות החולים, ארגוני ההצלה, מערכי בריאות הנפש ועוד. כל זאת על מנת להבטיח מענה רפואי ראוי ואיכותי בכל תרחיש. שיתוף הפעולה והממשק בין כלל הגורמים במערכת הוא נדבך משמעותי מאוד שיסייע לנו לעמוד באתגרים שעומדים בפתחנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה