בריאות

תחנת הדלק חוטפת קנסות: אלו הליקויים שנמצאו בה

בעקבות פעולות פיקוח ואכיפה שביצע מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה פתחה המשטרה הירוקה במשרד בחקירה פלילית בגין ליקויים בתחנת דלק שבכניסה לקיבוץ קליה. בסיום ההליך הפלילי הורשע הקיבוץ ונגזרו עונשים עליו ועל האחראים לתחנה, 200 שעות שירות לתועלת הציבור וקנס ופיצוי בסך של 130 אלף שקל
מערכת ice | 
הונאת דלק (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד)
בעקבות פעולות של פיקוח ואכיפה פלילית שעשה המשרד להגנת הסביבה – בית משפט השלום בירושלים, בראשות השופט דב פולוק, גזר בעת האחרונה את עונשם של קיבוץ קליה שבבעלותו תחנת דלק בכניסה לקיבוץ ושל שניים מבעלי תפקידים בתחנה: יוסף צופי, מְרכז המשק בקיבוץ האחראי לתחנה, ויורם ליפשיץ, מנהל המוסך בקיבוץ ואחראי להפעלה ולאחזקה בתחנה.
על פי כתב האישום, בכמה מועדים בשנים 2010, 2011, ו-2017 נמצאו ליקויים רבים בתפעול ובאחזקה של תחנת הדלק ועבירה על כמה סעיפים בתקנות המים (מניעת זיהום מים) (תחנות דלק), התשנ"ז-1997 (אתר נבוֹ). כמו כן, הופעלה התחנה בלא רישיון עסק. בביקורות ובסיורים בתחנה נמצאו הליקויים האלה: מְכל דלק לא אטום ובדיקות צנרת שלא נעשו כנדרש. בין השאר אותרו מפריד דלק לא תקין, לא הותקנו פיאזומטרים ולא פונתה קרקע מזוהמת בשטח התחנה.

לאחר שהנאשמים הורשעו על סמך הודאתם ולאחר שהוסרו הליקויים בתחנת הדלק לשביעות רצון המשרד, גזר בית המשפט את עונשם. הקיבוץ הורשע בהפעלת התחנה בלא רישיון עסק ובתחזוקה לקויה ונקנס ב-100 אלף שקל בתוספת התחייבות כספית בסך 200 אלף שקל שלא לעבור עבירה מן העבירות שבהן הורשע.
באשר לשני בעלי התפקידים, ביטל בית המשפט את הרשעתם לנוכח קבלת תסקיר שירות מבחן. בית המשפט הטיל על כל אחד מהם את העונשים האלה: 100 שעות שירות לציבור בתוך שנה מיום גזר הדין בתוספת תשלום פיצוי בסך 15 אלף שקל לקרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה. נוסף על כך פסק כי יעבירו התחייבות בסך 15 אלף שקל כל אחד להימנע מן העבירות שבהן הורשעו בתיק זה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה