כסף וצרכנות

תחנות הדלק ישלמו פיצוי: בקבוקי המים שעומדים בשמש מסכני בריאות?

הפיצוי הכולל שהוצע על ידי החברות עומד על 960 אלף שקל, כאשר דור אלון, סונול, פז ודלק ישלמו 205 אלף שקל כל אחת, מיקה 80 אלף, ותפוז 60 אלף שקל
מערכת ice | 
תחנות דלק (צילום ויקיפדיה, פלאש 90)
בית המשפט המחוזי בתל אביב נדרש לאשר הסדר פשרה שהושג בתובענה ייצוגית נגד חברות תחנות הדלק והחנויות הנלוות אליהן. במסגרת התביעה, טענו התובעים כי בקבוקי המים המינרליים הנמכרים בתחנות סובלים מפגיעה באיכותם, בשל חשיפתם לאדי דלק או לקרני השמש במהלך אחסונם והצגתם.
החברות דחו טענות אלו והבהירו כי אין כל בסיס להנחה שחשיפת בקבוקים סגורים לגורמים אלו מהווה סיכון בריאותי. לאחר דיונים מקדמיים, צומצמה המחלוקת לסוגיית הצבתם של הבקבוקים לקרני שמש בלבד.  

בהסדר הפשרה שהוצע, התחייבו החברות להציב את בקבוקי המים למכירה מתחת לגג או גגון, ובמקרה של סמיכות לאיי התדלוק - על משטח עץ או פלסטיק. כמו כן, הן יעניקו פיצוי לציבור באמצעות תרומות והנחות על מוצרים לאוכלוסיות ייחודיות כמו חיילים, תושבי אזורי עימות ועוד. הפיצוי הכולל שהוצע על ידי החברות עומד על 960 אלף שקל, כאשר דור אלון, סונול, פז ודלק ישלמו 205 אלף שקל כל אחת, מיקה 80 אלף, ותפוז 60 אלף שקל.
ההסדר מבטא את רצון הצדדים למנוע את המשך ההתדיינות המשפטית, תוך שהחברות נוקטות צעדים מעשיים להסרת החששות בנוגע לאחסון והצגת המים, וגם מעניקות פיצוי כספי וצרכני למגזרים ייחודיים בציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה