בריאות

בעקבות הלחימה בצפון: משרד הבריאות מפרסם את רשימת מרכזי החירום

בישראל פרוסים מרכזי חוסן, חירום ותמיכה רגשית של קופות החולים. משרד הבריאות: "כי כל מי שזקוק לכך יכול לפנות על מנת לקבל סיוע נפשי". מרכזי חוסן קהילתי מספקים בזמני חירום טיפול ראשוני בנפגעי חרדה. הסיוע במרפאות כולל טיפול מיידי, שמתאים גם לילדים ולמשפחות
מערכת ice | 
משרד הבריאות (צילום flickr/ zeevveez)
בעקבות האירועים בגבול הצפון, משרד הבריאות מפרסם היום (חמישי) את מספרי הטלפון של מרכזי החוסן ומרכזי החירום והתמיכה הרגשית של קופות החולים. "המצב הביטחוני מציב בפנינו אתגרים רבים. משרד הבריאות מזכיר כי כל מי שזקוק לכך יכול לפנות למרכזי החוסן ולקופות החולים על מנת לקבל סיוע נפשי", לשון הודעת משרד הבריאות. 
 

מרכזי חוסן קהילתי מספקים בזמני חירום טיפול ראשוני בנפגעי חרדה. בתקופת רגיעה המרכזים מסייעים לפתח ולחזק את חוסנה של הקהילה. בעקבות המצב הביטחוני, כל מרכזי החוסן וקווי הסיוע ערוכים לתת מענה לנפגעי החרדה. לתשומת לבכם, מרכזי החוסן מטפלים באוכלוסיה על פי השתייכות לאיזור מגורים. מי שבאזור מגוריו אין מרכז חוסן, יוכל לפנות למרכז חוסן ארצי טיפולי.  

(צילום: משרד הבריאות)
על פי הביטוח הלאומי, הסיוע לנפגעי חרדה כולל מענה מיידי במוקדי חירום טלפוניים בשלב הראשון, וקבלת סדרת טיפולים במרפאות ובמרכזי חוסן בשלב השני למי שהיה נוכח באירוע איבה.​ הסיוע במרפאות ומרכזי החוסן כולל טיפול מיידי במימון הביטוח הלאומי. טיפול ממוקד בטראומה הכולל 12 מפגשים טיפוליים לפחות. טיפולים אישיים, המותאמים גם לילדים ולמשפחות. הטיפולים ניתנים במרכזי חוסן ובמרפאות לטיפול בנפגעי חרדה ללא עלות וללא צורך בפנייה לביטוח הלאומי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה