בריאות

"קרש ההצלה של מערכות הבריאות הוא זיהוי מוקדם וניהול המחלה"

כנס Biomed Israel 2024 נפתח אתמול בתל אביב, בנושא תרופות חדשות, כלים דיאגנוסטיים, מכשור רפואי ופתרונות בריאות דיגיטלית והשפעתם על הבריאות והרווחה העולמית. בכירים מכ-150 סטארטאפים ישתתפו בכנס וחלקם אף ישמשו כמרצים במהלכו
מערכת ice | 
רופאים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)

נציגים בכירים מ- 150 סטארטאפים משתתפים בכנס מיוחד שנפתח אתמול (שלישי) וימשיך עד מחר, Biomed Israel 2024, שנערך במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. נציגי הסטארטאפים ירצו בהרצאות המליאה וכן ישמשו כמרצים ראשיים במגוון מושבים שיעסקו בתרופות חדשות, כלים דיאגנוסטיים, מכשור רפואי ופתרונות בריאות דיגיטלית והשפעתם על הבריאות והרווחה של אנשים ברחבי העולם.


מושב מיוחד יערך היום במהלך הכנס, בנושא "עידן הדיאגנוסטיקה: זיהוי מוקדם וניהול המחלה". את המושב ינחו ד"ר עופר שרון, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ OncoHost, וד"ר ירון דניאלי, שותף בקרן aMoon.

משתתפי המושב בכנס הביומד יציגו את האתגרים הכרוכים במסחור של בדיקות דיאגנוסטיות לרבות החזרים כספיים למטופלים עבור הטיפול, תהליכי אישור והטמעה במוסדות בריאות ועוד. מצד שני יוצגו ההזדמנויות הגדולות הגלומות בטכנולוגיות AI/ML שמשלבות מדע נתונים עם בדיקות ביופסיה מסורתיות ומאפשרות זיהוי איכותי יותר של ביו מרקרים. כך ניתן לזהות מחלות בשלבים מוקדמים יותר, לשקול חלופות טיפול, להגדיר טיפול מותאם אישית ולשפר את המצב הבריאותי של החולים. על פי נתוני Globa Data לישראל יש נתח שוק של 39% בשוק מכשירי הדיאגנוסטיקה האונקולוגית (הכולל ביופסיה נוזלית) באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה.
ד"ר ירון דניאלי, שותף בקרן ההון סיכון אמון (aMoon Fund), המנהלת מעל למיליארד דולר המיועדים כולם להשקעות בתחום הבריאות, מסר: "לצד המאמץ לגילוין של עוד ועוד תרופות חדשות, תחום הדיאגנוסטיקה עובר טרנספורמציה של ממש".
עוד הוסיף דניאלי ואמר: "ההתקדמות של טכנולוגיות לריצוף DNA, מיפוי מולקולות ברקמות ובתאים בודדים, מיקרוסקופיה בתאים חיים – כל אלה מאפשרים לנו זיהוי מוקדם של מחלות, התערבות מהירה ומותאמת אישית, ומעקב צמוד של טיפול בחולים לטובת הגברת יעילות הטיפול וצמצום תופעות הלוואי. חדירה משמעותית של טכנולוגיות דיאגנוסטיקה לזירה הטיפולית היא הכלי האפקטיבי ביותר לשליטה בהוצאות הבריאות ולשיפור איכות הבריאות של כולנו".

עופר שרון וירון דניאלי. צילום: גבריאל בהרליה
ד"ר עופר שרון, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ OncoHost, מסר: "התפתחות תחום הביופסיה הנוזלית מושפעת מהאמון הגובר של קלינאים ואונקולוגים שהתובנות הקליניות שניתן לקבל מאנליזה של שניתן ללמוד מנוזלי הגוף דומות, ובמקרים מסוימים אף עולות על אנליזה של רקמת הגידול".
"בשנתיים האחרונות נרשמה בארץ התקדמות גדולה בשילוב של בינה מלאכותית ולמידת מכונה עם ביו-אינפורמטיקה וביולוגיה מערכתית. שילוב שאפשר הפקת מידע אמין, זמין, ומתוקף על תהליכים ביולוגים הקשורים לסרטן, תנגודת לטיפול, או תגובה לטיפול מסוים". הוסיף שרון.
 



בכנס השתתפו גם פרופ' תומר שלומי מחברת MetaSight Diagnostics, ד"ר מיכל מארק דניאלי, מנכ"לית ומייסדת Early Labs, ד"ר אהרונה שאולי, סמנכ"לית רפואה Nucleix, ד"ר ענבל צפיר לביא, מנכ"לית ומייסדת משותפת Nevia bio, ד"ר ורד בר, סמנכ"לית מו"פ Curesponse, וד"ר אולגה ניסן, מנכ"לית ומייסדת משותפת Protica Bio.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה