בריאות

קדימהסטם חוגגת הישג: הפיתוח המהפכני זכה במענק של מאות אלפי שקלים

חברת "קדימהסטם" מכריזה על קבלת אישור קרן BIRD לתשלום מענק אבן הדרך בפיתוח לפרויקט המשותף בסך 630 אלף שקל. מדובר טיפול למחלת הסוכרת, שאותו מפתחת החברה עם עם השותפה האמריקאית "iTolerance"

מערכת ice | 
אסף שילוני ורונן טויטו (צילום קדימהסטם)
חברת הביוטכנולוגיה הישראלית "קדימהסטם", הידועה כמובילה בתחום התרפיה התאית, הנמצאת בשלבי פיתוח קליני של מוצרים פורצי שדרך לטיפול במחלות ALS וסוכרת, מכריזה על קבלת אישור קרן BIRD  לתשלום מענק אבן הדרך בפיתוח לפרויקט המשותף בסך 630 אלף שקל (ובמצטבר מתחילת הפרויקט סך של 1.3 מיליון שקל) וזאת מתוך מענק כולל של 1 מיליון דולר אשר ישולם לאורך הפרויקט. 
מדובר בטיפול בסוכרת ללא צורך בדיכוי מערכת החיסון, אותו מפתחת חברת "קדימהסטם" במסגרת שיתוף פעולה עם החברה האמריקאית iTolerance. פרויקט שתקציבו עומד על כ-2 מיליון דולר וזכה במאי 2023 לקבלת מענק תמיכה בהיקף של 1 מיליון דולר מקרן   BIRDלתקופה של כ- 30 חודשים. 
מחקרים פרה-קליניים הראו כי התאים מסוגלים לזהות את רמות הסוכר בגוף ולייצר ולהפריש באופן תלוי, את הכמויות הנדרשות של אינסולין וגלוקגון, ממש כמו לבלב בריא. ייחודה של הטכנולוגיה של החברה הוא ביכולתה לבחור ולהעשיר רק את תאי האיים בעלי התפקוד הגבוה והטוב ביותר מאוכלוסיית תאי איי לנגרהאנס הממויינים, המאפשרת כך את האפקט הטיפולי המקסימלי.
קדימהסטם ו- iTolerance קיימו ב-19 בינואר פגישה ראשונית עם ועדת Interact של מנהל המזון והתרופות האמריקאי -FDA בנוגע להמשך הפיתוח הפרה-קליני והקליני הדרוש לצורך המשך פיתוח התרופה הפוטנציאלית לסוכרת שאינה דורשת דיכוי כרוני של מערכת החיסון.
בהמשך, החברות קיבלו משוב חיובי מה-FDA על התוכניות העתידיות לקידום פיתוח המוצר המשותף. במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2024 צפויות קדימהסטם ו- iTolerance להגיש את הבקשה למנהל המזון והתרופות האמריקאי לצורך המשך הליכי הפיתוח של הטיפול החדשני.
במסגרת הפיתוח של הטיפול החדשני, קדימהסטם מספקת  את מוצר ה- IsletRx, צבר תאי איי לבלב בעלי יכולת הפרשת אינסולין (הורמון חיוני להורדת רמות הסוכר בדם), וגלוקגון (הורמון המופרש אצל אנשים בריאים ומונע ירידה חריגה מדי ברמת הסוכר (היפוגליקמיה) שעלולה להיות מסוכנת) בתגובה לרמות הסוכר המשתנות (רמת הגלוקוז) בדם.
פרופסור מישל רבל, המדען הראשי: "שיתוף הפעולה שלנו עם חברת iTolerance פותח אפיק חדשני וראשוני בעולם להשתלת תאי איי לבלב לחולי סכרת בלי צורך לדיכוי מלא של מערכת החיסון, דיכוי הנדרש כיום בהשתלות איברים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה