בריאות

המסעדה האהובה נסגרת מיידית: "מסכנת את בריאות הציבור"

משרד הבריאות ערך ביקורת בגרנד קניון בחיפה, ואחרי שהוציא צו סגירה ל"שווארמת הכוכבים", גם מסעדת "שניים סינים" בקניון נסגרת האופן מיידי, זאת לאחר שבביקורת שנערכה "נמצאו ליקויים חמורים רבים המהווים סכנה לבריאות הציבור"
מערכת ice |  2
מסעדה (צילום unsplash)
משרד הבריאות ערך היום (חמישי) ביקורת בגרנד קניון בחיפה, ומספר בתי עסק הסתבכו במיוחד אחרי שהוא הורה על סגירתם. אחרי שנודע כי "שווארמה בכוכבים" נסגרת בעקבות ליקויים חמורים, במשרד הבריאות הודיעו גם למסעדת "שניים סינים" בקניון כי היא מקבלת צו סגירה מיידי.
במכתב הרשמי שיצא ממשרד הבריאות למסעדת "שניים סינים" נכתב: "הריני להודיעך כי בתוקף סמכותי לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקים אני מוציא בזאת צו הפסקה מנהלי (צו סגירה) המצווה עליך ו/או על כל אדם  אחר הפועל מטעמך, להפסיק באופן מידי את הפעלת מסעדת "שניים סינים", רח' שמחה גולן ,54  גרנד קניון, חיפה, אשר בבעלותך. במסגרת הצו על המסעדה להיות  סגורה וללא כניסת לקוחות, וכן כולל הפסקה מידית של הכנת מזון, הוצאת והכנסת סחורה וכל  פעילות אחרת במסגרת העסק".
"להלן יפורטו הנימוקים להוצאת הצו: ביום 29.2.2024 נערכה ביקורת שנערכה בעסק זה על ידי מפקחי המחלקה לבריאות הסביבה בלשכת  הבריאות חיפה ובהשתתפות וטרינר רשותי מעיריית חיפה. בביקורת זו נמצאו ליקויים חמורים רבים המהווים סכנה לבריאות הציבור". 
"ביום 04.03.2024 נערך לך שימוע בעניין שקילת הוצאת צו הפסקה מנהלי לעסק. בשימוע הצהרת על תיקון מרבית הליקויים שנמצאו בביקורת מיום .29.2.24 נוכח הצהרתך השהיתי את החלטתי בדבר הוצאת צו הפסקה מנהלי עד לקבלת מסמכים שנתבקשו ועריכת ביקורת חוזרת בימים  הקרובים אשר בהתאם לממצאיה אחליט האם להוציא צו אם לאו. בהחלטתי הבהרתי כי אם יימצא שאין תיקון מלא של הליקויים בהתאם להצהרה אוציא צו סגירה ללא שימוע חוזר". 
"ביום 7.3.24 נערכה ביקורת חוזרת ע"י מפקחי המחלקה לבריאות הסביבה בלשכת הבריאות חיפה  ווטרינר רשותי מעיריית חיפה. בביקורת נמצא כי בעסק נותרו ליקויים, בחלקם מהותיים, כי לא  תוקנו כל הליקויים עליהם הוצהר שתוקנו במסגרת השימוע וכן נמצאו ליקויים חדשים שלא היו  בעת הביקורת החוזרת ובאופן שבו המצב התברואי במסעדה עדין אינו תקין ועלול לסכן את בריאות  הציבור".
"תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה.  צו זה יצא לאחר התייעצות עם עו"ד שירי בן ארי , היועצת המשפטית. בהתאם לסעיף 22 לחוק, אתה רשאי לבקש ביטול צו זה מבית משפט השלום או מבית משפט  לעניינים מקומיים אשר מוסמך לבטל את הצו או לאשרו, עם או בלי שינויים. הגשת הבקשה לא  תעכב את ביצוע הצו, כל עוד לא החליט בית המשפט החלטה אחרת". 
"בהתאם לסעיף 25 לחוק, מי שאינו מקיים צו הפסקה, דינו מאסר לתקופה של עד 18 חודשים. בהתאם לסעיף 24 לחוק, אני מורה למשטרת ישראל לנקוט באמצעים הדרושים כדי להבטיח ציות  להוראות הצו ולהביא להפסקתו המידית המיידית של העיסוק בעסק הנ"ל". 
"בהתאם לסעיף 21 לחוק צו זה יעמוד בתוקפו למשך עד 30 יום, אך אני רשאית לבקש הארכתו מבית  משפט השלום או מבית המשפט לעניינים מקומיים אשר רשאי להאריך את תוקף הצו ללא מגבלת  זמן. הגשת בקשה לבית המשפט כאמור תאריך את תוקף הצו ב 7- ימים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל זמן שלא.....
    דורון אמזלג 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל זמן שלא נבדקה מסעדה אז היא עובדת....
    סגור
  • 1.
    סוגרים על כלום מסעדות משלמים כולם שוחדדד (ל"ת)
    ימח שמם נאצים 03/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור