בעולם

בעקבות פסיקת בית הדין בהאג: זו החברה הביטחונית שחטפה מיפן

בגלל הפסיקה בהאג: בסוף החודש הקרוב תנתק את קשריה חברת איטוצ'ו עם אלביט מערכות, אשר מפתחת מערכות לחימה וארטילריה. טרם הפסיקה, אלביט חתמה עם חברת הסחר היפנית על הסכם - דרכו היא תוכל להיכנס לשוק הבטחוני ביפן

מערכת ice | 
אלביט מערכות (צילום ויקיפדיה, shutterstock,אלביט מערכות)
לפני חמש שנים, נחתם בטוקיו הסכם להסדרת הקשרים הביטחוניים בין משרד ההגנה היפני למשרד החוץ הישראלי. ההסכם נחתם בהמשך שיחות של ראש הממשלה נתניהו עם ראש ממשלת יפן דאז, שינזו אבה.
"אני מברך על ההסכם החשוב שחתמנו הבוקר עם משרד ההגנה של יפן. ההסכם יעמיק ויחזק את היחסים הביטחוניים בין המדינות. הבאנו את יחסי ישראל-יפן לשיא של כל הזמנים", אמר נתניהו.
יפן מחזיקה תעשייה ביטחונית גדולה היות והיא עומדת בפני איומים לא פחות מפחידים מאלו של ישראל. מדינות סין וצפון קוריאה החריפו את האיומים על המעצמה, ואלו בתגובה הגדילו את הצבא ורכשו כמות ענק של מטוסי אף-35 ועוד. 
לאחר הפסיקה בהאג, אמר סמנכ"ל הכספים של איטוצ'ו, טסויושי האצ'ימורה: "השותפות מבוססת על בקשה של משרד ההגנה היפני לצורך ייבוא ציוד לכוחות ההגנה העצמית הנחוצים לביטחונה של יפן, ואינה קשורה בשום צורה לסכסוך הנוכחי בין ישראל לפלסטין". 
עוד הוסיף כי: "בהתחשב בצו של בית הדין הבינלאומי לצדק ב-26 בינואר, ושממשלת יפן תומכת בתפקידו של בית הדין, כבר השעינו פעילויות חדשות הקשורות למזכר ההבנות, ואנחנו מתכננים לסיים את מזכר ההבנות עד סוף פברואר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה