בעולם

במהלך המשפט בהאג נשיא מדרום אפריקה מת בבית החולים

רק לפני כמה שבועות אובחן כחולה בסרטן ברקע התביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג ותקף את גרמניה על כך ש"לא למדה מההיסטוריה הנוראית", בעקבות התנגדותה להכיר ברצח עם של ישראל בעזה והוסיף אז כי הוא "המום" מהחלטתה להצטרף כצד שלישי בתביעה
דוד זולדן |  1
בית הדין בהאג (צילום shutterstock)
במהלך טיפול לסרטן ובאופן סימבולי ביום הסרטן הבינלאומי, נשיא נמיביה שמשתייכת לדרום אפריקה מת בבית החולים. נשיא נמיביה האגה גיינגוב הלך לעולמו בגיל 82, אחרי שאושפז בבית החולים בחודש האחרון לטיפול רפואי בעקבות אבחונו כחולה בסרטן.
נשיא נמיביה האגה גיינגוב הלך לעולמו היום (ראשון) בגיל 82, כשמותו נקבע בבית החולים בבירה וינדהוק בזמן שהוא עבר טיפול רפואי לסרטן. בלשכת הנשיא דיווחו כי "הצוות הרפואי פעל כמיטב יכולתו כדי לעזור לו, וכי הוא מת כשאשתו וילדיו היו לצידו".
בעקבות מותו של הנשיא, ממלא מקומו אנגולו מבומבה קרא לציבור לשמור על רגיעה. עוד עדכן כי יכנס בהקדם את הממשלה כדי לדון בצעדים הנדרשים לאחר מותו של גיינגוב.
האגה גיינגוב כיהן כנשיא נמיביה מאז שנת 2015, והיה אמור לסיים את כהונתו השנייה בנובמבר הקרוב. ב-8 בינואר לשכתו הודיעה כי גיינגוב אובחן כחולה בסרטן ואושפז בבית החולים, שם עבר בדיקות קולונוסקופיה, גסטרוסקופיה וביופסיה. בשבוע שעבר הוא חזר מארה"ב, שם קיבל טיפול ניסיוני.
נשיא נמיביה האגה גיינגוב אובחן לפני כמה שבועות כחולה בסרטן. ברקע התביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג, גייגנוב הביע לאחרונה זעם על גרמניה, כי תצטרף כצד שלישי לתביעה ותדגיש כי ישראל "אינה מבצעת רצח עם". גיינגוב אמר כי גרמניה לא למדה מההיסטוריה "הנוראית", והוסיף כי הוא "המום" מהחלטתה להצטרף כצד שלישי בתביעה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ברוך שפטרנו (ל"ת)
    אדי ש 02/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור